Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Hälarna känns ok trots 4 km igår. Så nu vågar jag tänka tjejmilen igen!

Men min FORM var inte ok... Hade siktat på strax över 50 i år men igår höll jag 5:30 min/km på min 4 km runda och det var flåsigt.

Med tanke på hälarna. Hur ska jag träna? Jag

Eftersom jag inte vet vad som är felet med dina hälar blir det ju svårt att råda...

Oj, förlåt.. det glömde jag. Jag har ont i hälarna och vet inte riktigt orsaken. Kanske hälkuddarna eller överansträngda fotvalv.

Jag provade att springa igår och det kändes ok, så nu ska jag försöka börja springa igen.

Kanske att du landar väldigt hårt på hälarna? Prova att landa mer platt på foten dvs framfoten får hjälpa till med stötfångeriet...

Släpp tanken på resultat i denna tävling och lägg upp träningen långsiktigt.

Anna,börja med en promenad från början och känn efter vad du orkar och inte orkar, för det tar tid att komma igång med träningen igen.

Tack, jag har märkt att flåset är det kämpigaste. 🙂 Benen är ganska ok, jag har ju tränat styrka och cyklat istället för att spirnga.

Jag har sprungit tre rundor nu och det känns ok. Nu känns det som en allmän obehagskänsla men inte så att det stör. Jag

Hej!
Kanhända ska du inte gå utan jogga lite lätt, eftesom man sätter i hälen när man går och joggar kan man som svaret ovan landa på hela fotsulan istället. Lte svårt att gå så.....
Lycka till!

Hej!
Det kan vara "hälsporre" (eller plantar faschiit), en inte helt ovanlig åkomma hos löpare. Avlastning och inlägg i skorna är vad som gäller. Du kanske redan har inlägg?

Ser att du skrev att du har stödjande sulor. Med det menar du kanske inlägg i skorna? Bra isåfall! När det är akut får man ofta ta en kur av nåt antiinflammatoriskt, tex Voltaren.

12