Quote from Guest on 4 August 2008, 21:17Hej!
Hälarna känns ok trots 4 km igår. Så nu vågar jag tänka tjejmilen igen!
Men min FORM var inte ok... Hade siktat på strax över 50 i år men igår höll jag 5:30 min/km på min 4 km runda och det var flåsigt.
Med tanke på hälarna. Hur ska jag träna? Jag
Hej!
Hälarna känns ok trots 4 km igår. Så nu vågar jag tänka tjejmilen igen!
Men min FORM var inte ok... Hade siktat på strax över 50 i år men igår höll jag 5:30 min/km på min 4 km runda och det var flåsigt.
Med tanke på hälarna. Hur ska jag träna? Jag
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 21:27Eftersom jag inte vet vad som är felet med dina hälar blir det ju svårt att råda...
Eftersom jag inte vet vad som är felet med dina hälar blir det ju svårt att råda...
Quote from Funbeat user on 4 August 2008, 21:31Oj, förlåt.. det glömde jag. Jag har ont i hälarna och vet inte riktigt orsaken. Kanske hälkuddarna eller överansträngda fotvalv.
Jag provade att springa igår och det kändes ok, så nu ska jag försöka börja springa igen.
Oj, förlåt.. det glömde jag. Jag har ont i hälarna och vet inte riktigt orsaken. Kanske hälkuddarna eller överansträngda fotvalv.
Jag provade att springa igår och det kändes ok, så nu ska jag försöka börja springa igen.
Quote from Elias Engqvist on 4 August 2008, 23:04Kanske att du landar väldigt hårt på hälarna? Prova att landa mer platt på foten dvs framfoten får hjälpa till med stötfångeriet...
Kanske att du landar väldigt hårt på hälarna? Prova att landa mer platt på foten dvs framfoten får hjälpa till med stötfångeriet...
Quote from Funbeat user on 5 August 2008, 06:20Släpp tanken på resultat i denna tävling och lägg upp träningen långsiktigt.
Släpp tanken på resultat i denna tävling och lägg upp träningen långsiktigt.
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 18:09Anna,börja med en promenad från början och känn efter vad du orkar och inte orkar, för det tar tid att komma igång med träningen igen.
Anna,börja med en promenad från början och känn efter vad du orkar och inte orkar, för det tar tid att komma igång med träningen igen.
Quote from Funbeat user on 7 August 2008, 19:15Tack, jag har märkt att flåset är det kämpigaste. 🙂 Benen är ganska ok, jag har ju tränat styrka och cyklat istället för att spirnga.
Jag har sprungit tre rundor nu och det känns ok. Nu känns det som en allmän obehagskänsla men inte så att det stör. Jag
Tack, jag har märkt att flåset är det kämpigaste. 🙂 Benen är ganska ok, jag har ju tränat styrka och cyklat istället för att spirnga.
Jag har sprungit tre rundor nu och det känns ok. Nu känns det som en allmän obehagskänsla men inte så att det stör. Jag
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 09:21Hej!
Kanhända ska du inte gå utan jogga lite lätt, eftesom man sätter i hälen när man går och joggar kan man som svaret ovan landa på hela fotsulan istället. Lte svårt att gå så.....
Lycka till!
Hej!
Kanhända ska du inte gå utan jogga lite lätt, eftesom man sätter i hälen när man går och joggar kan man som svaret ovan landa på hela fotsulan istället. Lte svårt att gå så.....
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 09:42Hej!
Det kan vara "hälsporre" (eller plantar faschiit), en inte helt ovanlig åkomma hos löpare. Avlastning och inlägg i skorna är vad som gäller. Du kanske redan har inlägg?
Hej!
Det kan vara "hälsporre" (eller plantar faschiit), en inte helt ovanlig åkomma hos löpare. Avlastning och inlägg i skorna är vad som gäller. Du kanske redan har inlägg?
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 12:48Ser att du skrev att du har stödjande sulor. Med det menar du kanske inlägg i skorna? Bra isåfall! När det är akut får man ofta ta en kur av nåt antiinflammatoriskt, tex Voltaren.
Ser att du skrev att du har stödjande sulor. Med det menar du kanske inlägg i skorna? Bra isåfall! När det är akut får man ofta ta en kur av nåt antiinflammatoriskt, tex Voltaren.