Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har efter en jobbig höst dragit på mig lunginflammation och istället för att träna sitter jag här och planerar för hur jag ska träna sen. Men frågan är hur långsamt ska jag skynda? När jag är frisk springer jag cirka 3 gånger i veckan och inte så himla lå

Varför inte börja med några lätta pass i veckan och känna efter hur du mår? Sen öka efterhand. Lyssna på kroppen inte på hjärnans bild av hur du sprang innan lunginflammationen.

Lunginflammationen hade ju inget samband med förkylningen, du tränade upp dig lite emellan. Kör på men inte mer än att du hämtar dig med gång en eller två minuter, känn dig fram med att promenera av och till!

Det tar ett tag att komma i form igen. Var beredd på det.
Men jag tror inte att du behöver tänka på något särskilt på vägen tillbaka. Bristen på ork hindrar dig helt enkelt från att köra för hårt.

(Det är ju så med lunginflammation att det är just din fö

Fick lunginflammation i oktober 02 och andningen var påverkad under lång tid framöver. Tyckte inte det kändes helt bra med andningen före april/maj 03. Hoppas verkligen att det går snabbare att för dig 🙂

Tog ca 10 veckor för mig att komma tillbaka till normal puls / andning vid löpning efter en lunginflammation. Bara att lyssna på kroppen och träna på med lägre intensitet.

(10 veckor efter att de akuta symptomen försvunnit kanske jag bör tillägga)

Tack för era kommentarer! Jag är av naturen en person med ganska lite tålamod men jag ska tänka på era kommentarer, på hur lång tid det tagit för er osv så tror jag nog jag kommer klara mig utan panik över att det tar tid att komma tillbaka. Tack!