Quote from Guest on 13 September 2008, 22:27Om man (jag) tränar ganska hårt, långdistanser och hård backräning tex. Kommer ett korsband eller en hälsena tex. smälla av tillslut?
Är det vanligt med slitskador hos löpare? Eller kan man fortsätta med sin träning utan oro?
Om man (jag) tränar ganska hårt, långdistanser och hård backräning tex. Kommer ett korsband eller en hälsena tex. smälla av tillslut?
Är det vanligt med slitskador hos löpare? Eller kan man fortsätta med sin träning utan oro?
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 22:37bra fråga!!
svara fort, ni som vet, jag blev väldigt nyfiken
bra fråga!!
svara fort, ni som vet, jag blev väldigt nyfiken
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 23:44Man känner hur det är ställt i muskler, ledband och ligament efter uppvärmningen. Blåser man på om allt inte står rätt till riskerar man det du räknar upp. Om man inte blåser på utan väljer att ta det lugnt i stället (=vila, t ex) riskerar man inte det. S
Man känner hur det är ställt i muskler, ledband och ligament efter uppvärmningen. Blåser man på om allt inte står rätt till riskerar man det du räknar upp. Om man inte blåser på utan väljer att ta det lugnt i stället (=vila, t ex) riskerar man inte det. S
Quote from Funbeat user on 13 September 2008, 23:51Och som svar på din senare fråga är vad jag sett skador ganska vanligt, nybörjare har för bråttom och skadar sig av ren okunskap och erfarna tänjer medvetet på gränserna till vad kroppen pallar. Efter den där viktiga tävlingen lovar man sig själv att man
Och som svar på din senare fråga är vad jag sett skador ganska vanligt, nybörjare har för bråttom och skadar sig av ren okunskap och erfarna tänjer medvetet på gränserna till vad kroppen pallar. Efter den där viktiga tävlingen lovar man sig själv att man
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 00:23Tack för dina svar ove!
Tack för dina svar ove!
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 08:22Hälsenor ryker om man hoppar, korsband i kontaktsporter (lagsporter alltså) och hamstrings i sprint. Problem med hälsenorna lär du få någon gång, men då smäller de inte av som för Kajsa. Problem med knän kommer du också få, men tror knappast att korsbande
Hälsenor ryker om man hoppar, korsband i kontaktsporter (lagsporter alltså) och hamstrings i sprint. Problem med hälsenorna lär du få någon gång, men då smäller de inte av som för Kajsa. Problem med knän kommer du också få, men tror knappast att korsbande
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 10:17Jag känner lite i min vänstra hälsena och är en riktig nybörjare så jag har ingen aning om vad jag ska göra åt saken utan springer vidare, dock lite försiktigare...
Det är inte så att det värker utan jag känner mest att det finns en hälsena där.. Vad kan
Jag känner lite i min vänstra hälsena och är en riktig nybörjare så jag har ingen aning om vad jag ska göra åt saken utan springer vidare, dock lite försiktigare...
Det är inte så att det värker utan jag känner mest att det finns en hälsena där.. Vad kan
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 11:31Hälseneproblematik och vad man kan göra åt det diskuteras t.ex. i tråden "Varför tåhävningar", http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=277667
Det är ganska vanligt att få problem med hälsenor vader o liknande när man börjar träna, för olika d
Hälseneproblematik och vad man kan göra åt det diskuteras t.ex. i tråden "Varför tåhävningar", http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=277667
Det är ganska vanligt att få problem med hälsenor vader o liknande när man börjar träna, för olika d
Quote from Funbeat user on 14 September 2008, 13:50Problem med löparknä är ganska vanligt också.
Problem med löparknä är ganska vanligt också.
Quote from Funbeat user on 16 September 2008, 16:07Mattias G->
Tack för dom svaren!
Mattias G->
Tack för dom svaren!