Quote from Guest on 15 July 2010, 08:30Ska köpa ny räcer, och börjar nu fundera på om jag ska byta ut det vanliga vevpartiet med Ultegra 53/39 till kompaktvevparti 50/34.
Vad är fördelararna respektive nackdelarna med de två?
Motivera er gärna varför jag ska byta eller inte ska byta.
Ska köpa ny räcer, och börjar nu fundera på om jag ska byta ut det vanliga vevpartiet med Ultegra 53/39 till kompaktvevparti 50/34.
Vad är fördelararna respektive nackdelarna med de två?
Motivera er gärna varför jag ska byta eller inte ska byta.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 08:40Det handlar ju bara om utväxling. Du som cyklar så mycket borde väl veta vilka utväxlingar som du använder och behöver.....
fast du kör väl mest fixerat om jag minns rätt...
Det handlar ju bara om utväxling. Du som cyklar så mycket borde väl veta vilka utväxlingar som du använder och behöver.....
fast du kör väl mest fixerat om jag minns rätt...
Quote from Rasmus Olsson on 15 July 2010, 08:41Nå, jo jag borde nog veta vilken utväxling jag har.
Ville bara höra andras åsikter om frågan.Fixerat kör jag mest i stan och som pendling. Där har jag full koll på min gain ratio.
Nå, jo jag borde nog veta vilken utväxling jag har.
Ville bara höra andras åsikter om frågan.
Fixerat kör jag mest i stan och som pendling. Där har jag full koll på min gain ratio.
Quote from Lena O on 15 July 2010, 08:50Klara du dig på det du har eller inte?
Klara du dig på det du har eller inte?
Quote from Rasmus Olsson on 15 July 2010, 08:56Bytte senast till en kassett med lättare utväxling, det tog slut på växlar ibland. Väldigt sällan jag kör på stora...
Bytte senast till en kassett med lättare utväxling, det tog slut på växlar ibland. Väldigt sällan jag kör på stora...
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 09:14Jag kör med 50-36 fram och 12-25 bak. Det satt 34 på vevpartiet original men det tyckte jag var för lite åtminstone för den terräng jag normalt huserar i. 50-12 som max räcker mer än väl i mina ögon, har aldrig lyckats varva ur på det. Ser ingen anlednin
Jag kör med 50-36 fram och 12-25 bak. Det satt 34 på vevpartiet original men det tyckte jag var för lite åtminstone för den terräng jag normalt huserar i. 50-12 som max räcker mer än väl i mina ögon, har aldrig lyckats varva ur på det. Ser ingen anlednin
Quote from Emma Sjöberg on 15 July 2010, 09:39Jag har kompakt vevparti och är stennöjd.. Helst när det är utför och medvind och man blir ifrånåkt av ickekompaktare 😉
I bergen så installerar jag en 30 klinga bak så jag tar mej upp överallt på 34/30.. yepp.. jag är motionär 😀
Jag har kompakt vevparti och är stennöjd.. Helst när det är utför och medvind och man blir ifrånåkt av ickekompaktare 😉
I bergen så installerar jag en 30 klinga bak så jag tar mej upp överallt på 34/30.. yepp.. jag är motionär 😀
Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 09:44Silva: Överallt?
Har du kört Scanuppia-Malga Palazzo från Besenello? 😉http://www.youtube.com/watch?v=ulJsjynZEZc
Silva: Överallt?
Har du kört Scanuppia-Malga Palazzo från Besenello? 😉
Quote from Lena O on 15 July 2010, 09:4853/39 till kompaktvevparti 50/34
Vad har du där bak idag?
53/39 till kompaktvevparti 50/34
Vad har du där bak idag?
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 09:50Hur snabbt har du tänkt cykla och hur snabbt trampar du?
Knappa in lite siffror och få koll på hastigheter och vilken kadens som krävs:
http://www.sheldonbrown.com/gears/
Hur snabbt har du tänkt cykla och hur snabbt trampar du?
Knappa in lite siffror och få koll på hastigheter och vilken kadens som krävs:
http://www.sheldonbrown.com/gears/