Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKomplement till löpning
You need to log in to create posts and topics.

Jag behöver lite inspiration och tips på bra och rolig kompletterande träning till löpning. Åker nästan bara längd på vintern och nu känner jag att jag får akta mig så att jag inte byter ut alla mina skidpass till löppass, för då kommer jag garanterat få

Ellipsmaskin/crosstrainer är ett bra komplement. Längre skogspromenader i obanadterräng är super bra för lårstyrka och vrister och hälsenor. Du kan ju annars köpa dig rullskidor 😛

Tack för tipsen! Ska nog ge rullskidorna en chans till, har provat (makens) en gång, men var vid tillfället höggravid och hade lite taskig balans. Men jag borde gilla det tycker jag. Bara det tinar av lite.. Sen är jag också inne på att det är mindre skad

Kan man åka klassiskt med rullskidor?

Edit: Jag är alltså även jag nyfiken på alternativ.

Ja man kan köra både klassiskt och skate 🙂 Men det är olika rullisar och pjäxor och stavar... Det blir mao ganska dyrt att ha båda sorterna.

- Inlines
- Mountainbike (ok, det är cykel, men det är definitivt en helt annan sak och mycket roligare att cykla i skogen.
- Simning (när temperaturen ökar lite så går det alldeles utmärkt att simma ute)
- Orientering (Ok, det är löpning, men det är inte