Quote from Guest on 6 August 2009, 23:52Hej!
Mitt träningskort går ut om några veckor och nu funderar jag på vad som borde ge mig störst nytta inför Göteborgsvarvet nästa år och vad som kanske är mest skonsamt mot kroppen.
Min plan är att min löpning ska bli mer regelbunden till hösten med 1
Hej!
Mitt träningskort går ut om några veckor och nu funderar jag på vad som borde ge mig störst nytta inför Göteborgsvarvet nästa år och vad som kanske är mest skonsamt mot kroppen.
Min plan är att min löpning ska bli mer regelbunden till hösten med 1
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 00:02Jag har simningen i botten av all träning, mest för att när man känner sig lite sliten av annan träning så är det så skööönt att bara åka till badhuset och simma i snigelfart tills kroppen slappnar av och bubbelpoolen hjälper ju också till.. och så lite s
Jag har simningen i botten av all träning, mest för att när man känner sig lite sliten av annan träning så är det så skööönt att bara åka till badhuset och simma i snigelfart tills kroppen slappnar av och bubbelpoolen hjälper ju också till.. och så lite s
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 00:49Vad gäller styrketräning som komplement till löpning så är det bra, förutsatt att man tränar med låga vikter och höga reps. (Löpningen som sådan gynnas inte av att lyfta tunga vikter och lägga på sig muskler.) Styrketräning är betydande för att hålla sig
Vad gäller styrketräning som komplement till löpning så är det bra, förutsatt att man tränar med låga vikter och höga reps. (Löpningen som sådan gynnas inte av att lyfta tunga vikter och lägga på sig muskler.) Styrketräning är betydande för att hålla sig
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 07:52Jag tycker du ska göra det du tycker är roligt. Ha löpningen som bas, 1-2 ggr per vecka och sen komplettera med något du verkligen tycker om att göra. Det kan vara tex vara spinning, step eller simning.
Jag tycker du ska göra det du tycker är roligt. Ha löpningen som bas, 1-2 ggr per vecka och sen komplettera med något du verkligen tycker om att göra. Det kan vara tex vara spinning, step eller simning.
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 08:32Spinning tränar motorn som är samma motor i alla grenar.... (L)
Spinning tränar motorn som är samma motor i alla grenar.... (L)
Quote from Andreas Rickman on 7 August 2009, 08:44Jenny , jag har löpningen som bas och kompletterar med racercykling och spinning.
Funkar bra för mig och de gånger jag varit med i Göteborgsvarvet.
Men det viktigaste.....gör det du tycker är roligt 🙂
Jenny , jag har löpningen som bas och kompletterar med racercykling och spinning.
Funkar bra för mig och de gånger jag varit med i Göteborgsvarvet.
Men det viktigaste.....gör det du tycker är roligt 🙂
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 08:45Jag har samma funderingar och kör styrketräning i kombination med löpning. När det gäller styrketräningen kör jag hyfsat enkla basövningar och letar inte efter att träna "poccahontas muskularis"-muskeln vetenskapligt. Antingen tränar jag överkropp (armar,
Jag har samma funderingar och kör styrketräning i kombination med löpning. När det gäller styrketräningen kör jag hyfsat enkla basövningar och letar inte efter att träna "poccahontas muskularis"-muskeln vetenskapligt. Antingen tränar jag överkropp (armar,
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 19:21Löp,spring,kuta,jogga,streaka,lufsa,sprinta etc.
Löp,spring,kuta,jogga,streaka,lufsa,sprinta etc.