Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKompressions tryck
You need to log in to create posts and topics.

Varför är det så svårt att få reda på vilket kompressions tryck som diverse tillverkare har på sina produkter? Började springa med kompressions strumpor tidigt i våras och köpte då ett par från Mabs (in köpta på apoteket, kompressions trycket står klart o

1965 blev även halva svenska folket lurade att man får färg-TV om man trär en nylonstrumpa över TV:n.

Fast det var 1962

TV kom mycket senare till norrland!

Ursäkta mig, men vad har dessa svar med saken att göra? Jag började springa med kompressionstrumpor för att råda bot på mina krånglande vader (det har dessutom hjälpt). Svara gärna men håll er till saken.

Har även Road Runner kompressionsstrumpor?

Jag testade några olika löparstrumpor med kompression, men upplevde ingen direkt "effekt". Testade sedan calf guards (vadskydd?) från Compressport och dem har jag trivts med (R2) och upplevt effekt av. Har haft "gubbvad" från och till, det var därför jag

18-22 mmHg som är det lägsta kompressionstrycket som Mabs säljer. Vill ju inte gå på ett lägre tryck då detta har hjälpt. 🙂

Då kanske R2:orna skulle fungera. Enligt hemsidan jag länkade till ligger trycket på "16 mm Hg around the ankle and 27-28 mm Hg around the calf."

Ja, håller med dig där. Tusen tack för en bra länk 😀