Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.
Funderar på att köra strumpor istället för calf-guards. Blir ju lite våtare i cykelskorna kanske. Men det torkar väl. Nån som har erfarenheter?

Du får inte ha strumpor på simningen. Alltså måste du ta på dig dessa efter simningen vilket nog inte är så lätt när du är blöt. Det är väl anledningen till att de flesta har calfguards istället.

Jag har en gång sett en som ledde efter simningen men blev passerad på T1 för att han höll på krånglade med kompressionsstrumpor... Ingen bra idé!

Att ta på kompressionsstrumpor på våta/fuktiga fötter och ben är nog ett bra sätt att få +5 minuter på T1. 😉

Jag har valt att lägga 1-2 min under T2 att sätta på mig kompressionsstrumpor på IM-distans.

Det är antagligen en fix idé, en krycka utan mening, men jag har inte kört utan de tre senaste 🙂

Samtidigt är ju placebo inte att förringa, och huvudet är en

Varför just kompressionsstrumpor? Vill du ha kompression + strumpor måste det väl vara enklare att ha sleeves under våtdräkten och sen bara sätta på korta strumpor i T1 eller T2? Jag gör själv det i T2 efter att ha haft problem med skoskav - har försökt t

Jag har valt strumpor för att en sjukgymnast sa att kompressionen inte bör "starta" på benet. Det känns logiskt.
Men man får kanske anta att alla kompressionsklädföretag inte tillverkar sleeves bara för att sälja 🙂

testa hemma.

ta på de, rulla ner de till fotled och sedan ta av de.

blötta ner dina ben upp till knä och sedan ser om du kan stoppar in en fot och rolla upp strumpor.

eller blötta ner dina ben och testa att ta på de som du brukar göra och ta tiden.

de

Jag testade i helgen i Uppsala. Lördagen inga strumpor eller handskar, söndagen tog jag på stödstrumpor och cykelhandskar, det tog 38 sekunder längre tid i likvärdigt växlingsområde.
Har man lite problem med gubbvader eller att men får kramp i vaderna så