Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:12Ja, det är den. Precis som Bianchi Pista, Fort eller Fuji
Ja, det är den. Precis som Bianchi Pista, Fort eller Fuji
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:26För att vidga frågan lite: Finns det någon bättre färdig fixie/singlespeed att köpa för vintercykling? Med bättre plats för dubbdäck och skärmar?
För att vidga frågan lite: Finns det någon bättre färdig fixie/singlespeed att köpa för vintercykling? Med bättre plats för dubbdäck och skärmar?
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:44För vintercykling är det cycleX som gäller........även i Skåneland.
För vintercykling är det cycleX som gäller........även i Skåneland.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:51Har haft en CX i 7 år, den börjar dels bli lite skruttig, styrlagret t ex rasslar och annat är inte tiptop heller. Dessutom är den rätt dyr i drift: ny kassett, kedja, vajrar och bromsbelägg (flera) årligen och klingor och hjul emellanåt. På en fixie före
Har haft en CX i 7 år, den börjar dels bli lite skruttig, styrlagret t ex rasslar och annat är inte tiptop heller. Dessutom är den rätt dyr i drift: ny kassett, kedja, vajrar och bromsbelägg (flera) årligen och klingor och hjul emellanåt. På en fixie före
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:53Du borde underhålla cykeln bättre om du behöver byta så mycket årligen.
Du borde underhålla cykeln bättre om du behöver byta så mycket årligen.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:58Eller köpa en racer så CX:n inte behöver bli tiptop varje vår. En fixie och en racer och en träningsracer/alternativa hjul vore nog det bästa alternativet, vintertid är det inte jättekul att underhålla cyklar.
Eller köpa en racer så CX:n inte behöver bli tiptop varje vår. En fixie och en racer och en träningsracer/alternativa hjul vore nog det bästa alternativet, vintertid är det inte jättekul att underhålla cyklar.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 16:02Ett par racer, en flatbar, en CX-vintercykel och sedan några andra samt tolv par hjul så rullar det på.
Det fodras i och för sig en del underhåll men vill man bara köpa slitdelar hela tiden så bryr man sig inte om underhållet.
Jag föredrar att lägga mina
Ett par racer, en flatbar, en CX-vintercykel och sedan några andra samt tolv par hjul så rullar det på.
Det fodras i och för sig en del underhåll men vill man bara köpa slitdelar hela tiden så bryr man sig inte om underhållet.
Jag föredrar att lägga mina
Quote from Ingemar Lindgren on 18 June 2008, 16:03Raymond, jag sitter just med fingret på sändknappen för att beställa hem en sådan här:
http://www.cykelexperten.dk/viva-mille-miglia-gear-kardan-p-568.html
6000 svenska bagare inkl frakt, cykeln har kardan, navväxel, skivbroms fram. Ger mycket pengar öv
Raymond, jag sitter just med fingret på sändknappen för att beställa hem en sådan här:
http://www.cykelexperten.dk/viva-mille-miglia-gear-kardan-p-568.html
6000 svenska bagare inkl frakt, cykeln har kardan, navväxel, skivbroms fram. Ger mycket pengar öv
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 16:19Just det, kollade ju den för ett par veckor sedan, fast då var priset runt 10 000:-
Trist att 57 cm är för liten 🙁
Just det, kollade ju den för ett par veckor sedan, fast då var priset runt 10 000:-
Trist att 57 cm är för liten 🙁
Quote from Ingemar Lindgren on 18 June 2008, 16:24Länken är direkt till en dansk cykelaffär som köpt ett restlager av denna cykel med skivbroms fram, 4700 DKK plus 300 DKK frakt, dvs ca 6000 svenska. Om man kan tänka sig en vit vill säga, såg inte vilka andra färger som fanns billigt. Den vanliga Vivan m
Länken är direkt till en dansk cykelaffär som köpt ett restlager av denna cykel med skivbroms fram, 4700 DKK plus 300 DKK frakt, dvs ca 6000 svenska. Om man kan tänka sig en vit vill säga, såg inte vilka andra färger som fanns billigt. Den vanliga Vivan m