Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKona Paddy Wagon
You need to log in to create posts and topics.

Ja, det är den. Precis som Bianchi Pista, Fort eller Fuji

För att vidga frågan lite: Finns det någon bättre färdig fixie/singlespeed att köpa för vintercykling? Med bättre plats för dubbdäck och skärmar?

För vintercykling är det cycleX som gäller........även i Skåneland.

Har haft en CX i 7 år, den börjar dels bli lite skruttig, styrlagret t ex rasslar och annat är inte tiptop heller. Dessutom är den rätt dyr i drift: ny kassett, kedja, vajrar och bromsbelägg (flera) årligen och klingor och hjul emellanåt. På en fixie före

Du borde underhålla cykeln bättre om du behöver byta så mycket årligen.

Eller köpa en racer så CX:n inte behöver bli tiptop varje vår. En fixie och en racer och en träningsracer/alternativa hjul vore nog det bästa alternativet, vintertid är det inte jättekul att underhålla cyklar.

Ett par racer, en flatbar, en CX-vintercykel och sedan några andra samt tolv par hjul så rullar det på.
Det fodras i och för sig en del underhåll men vill man bara köpa slitdelar hela tiden så bryr man sig inte om underhållet.
Jag föredrar att lägga mina

Raymond, jag sitter just med fingret på sändknappen för att beställa hem en sådan här:

http://www.cykelexperten.dk/viva-mille-miglia-gear-kardan-p-568.html

6000 svenska bagare inkl frakt, cykeln har kardan, navväxel, skivbroms fram. Ger mycket pengar öv

Just det, kollade ju den för ett par veckor sedan, fast då var priset runt 10 000:-
Trist att 57 cm är för liten 🙁

Länken är direkt till en dansk cykelaffär som köpt ett restlager av denna cykel med skivbroms fram, 4700 DKK plus 300 DKK frakt, dvs ca 6000 svenska. Om man kan tänka sig en vit vill säga, såg inte vilka andra färger som fanns billigt. Den vanliga Vivan m