Quote from Guest on 11 May 2012, 06:48Är även delsträckorna för mellantider kontrollmätta i de (kontrollmätta) lopp där officiella mellantider presenteras? D.v.s. kan man med gott samvete räkna en delsträcka i t.ex. Göteborgsvarvet som PB, om man nu skulle råka slå det på 5, 10 eller 15 km?
Är även delsträckorna för mellantider kontrollmätta i de (kontrollmätta) lopp där officiella mellantider presenteras? D.v.s. kan man med gott samvete räkna en delsträcka i t.ex. Göteborgsvarvet som PB, om man nu skulle råka slå det på 5, 10 eller 15 km?
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 06:58Om man lägger ribban på nivån att det krävs kontrollmätta sträckor av godkända förbundsbanmätare för att man ska kunna räkna tider som personliga rekord, då tycker jag man även ska ha lite krav på banprofil och vindriktning. För t.ex. Svenska rekord på la
Om man lägger ribban på nivån att det krävs kontrollmätta sträckor av godkända förbundsbanmätare för att man ska kunna räkna tider som personliga rekord, då tycker jag man även ska ha lite krav på banprofil och vindriktning. För t.ex. Svenska rekord på la
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 07:20I en annan tråd skrev jag att mellantiderna mäts på andra ställen än där kilometermarkeringarna för 5, 10, 15 km ligger. I alla fall de gånger jag sprungit GöteborgsVarvet. Därför verkar det som om antingen mellantiderna eller kilometermarkeringarna int
I en annan tråd skrev jag att mellantiderna mäts på andra ställen än där kilometermarkeringarna för 5, 10, 15 km ligger. I alla fall de gånger jag sprungit GöteborgsVarvet. Därför verkar det som om antingen mellantiderna eller kilometermarkeringarna int
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 07:30Inofficiella PB är det upp till dig att ställa upp regelverket för. I vilka sammanhang ska du använda dig av tiderna?
Inofficiella PB är det upp till dig att ställa upp regelverket för. I vilka sammanhang ska du använda dig av tiderna?
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 11:20Jag ska inte använda mig av tiderna mer än för mitt eget höga nöjes skull. Jag har t.ex. inga tävlingsresultat på 5 och 15 km, så då är det ju ganska lätt att persa. Det var mer en allmän fråga om man kan notera dem för sig själv som PB utan att skämmas.
Jag ska inte använda mig av tiderna mer än för mitt eget höga nöjes skull. Jag har t.ex. inga tävlingsresultat på 5 och 15 km, så då är det ju ganska lätt att persa. Det var mer en allmän fråga om man kan notera dem för sig själv som PB utan att skämmas.
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 18:51Kommer du i mål innan maxtiden så finns det inga mellantider som du behöver skämmas för. Å missar du maxtiden så behöver du inte skämmas för det heller....för du spände ju bågen i alla fall.
Kommer du i mål innan maxtiden så finns det inga mellantider som du behöver skämmas för. Å missar du maxtiden så behöver du inte skämmas för det heller....för du spände ju bågen i alla fall.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 18:39Jo, räknar man icke kontrollmätta delsträckor som pb får man skämmas!
Har man inget pb på 5 km så kan man inte sätta det på Göteborgsvarvet, Tjejmilen eller någon annan tävling med utsatta km-skyltar. Då får man helt enkelt springa ett kontrollmätt lopp
Jo, räknar man icke kontrollmätta delsträckor som pb får man skämmas!
Har man inget pb på 5 km så kan man inte sätta det på Göteborgsvarvet, Tjejmilen eller någon annan tävling med utsatta km-skyltar. Då får man helt enkelt springa ett kontrollmätt lopp
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 19:09Om man springer kontrollmätt 10km så borde man åtminstone kunna hävda att den hälft som tog längst tid var 5km. Sådeså 😉
Om man springer kontrollmätt 10km så borde man åtminstone kunna hävda att den hälft som tog längst tid var 5km. Sådeså 😉
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 20:14Om man springer på en kontrollmätt varvbana (t.ex. Månkarbo Marathons) så bör man kunna tillgodoräkna sig personbästan på jämna varv.
Om man springer på en kontrollmätt varvbana (t.ex. Månkarbo Marathons) så bör man kunna tillgodoräkna sig personbästan på jämna varv.
Quote from Funbeat user on 12 May 2012, 20:34LM: Fast egentligen menar du väl ändå "häpp" och inte "sådeså"...
LM: Fast egentligen menar du väl ändå "häpp" och inte "sådeså"...