Quote from Guest on 5 November 2008, 14:56Jag och polarn skulle åka till Grekland i helgen och springa Athen Maraton och så ringer han igår kväll från skogen och säger att korsbandet i ena benet har gått sönder. Jag har ingen erfarehhet alls från sådana skador men fattar att det är riktigt illa m
Jag och polarn skulle åka till Grekland i helgen och springa Athen Maraton och så ringer han igår kväll från skogen och säger att korsbandet i ena benet har gått sönder. Jag har ingen erfarehhet alls från sådana skador men fattar att det är riktigt illa m
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 15:06Aj, jag beklagar. Jag har ingen personlig erfarenhet av saker som gått av i knäet, men ur led. Det gjorde ont nog.
http://www.netdoktor.se/?_PageId=372&AreaId=32
Den länken kanske kan ge några svar åtminstone.
Aj, jag beklagar. Jag har ingen personlig erfarenhet av saker som gått av i knäet, men ur led. Det gjorde ont nog.
http://www.netdoktor.se/?_PageId=372&AreaId=32
Den länken kanske kan ge några svar åtminstone.
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 15:11Lämnar inte Läkaren information om just den skadan h*n behandlar?
Se bara till att göra sjukgymnastikprogrammet till punkt och pricka. Varken mer eller mindre.
Lämnar inte Läkaren information om just den skadan h*n behandlar?
Se bara till att göra sjukgymnastikprogrammet till punkt och pricka. Varken mer eller mindre.
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 15:20Jag fick vänta dryga 11 månader på operation pga sjabbel på KS. Den långa väntan gjorde att det 9 månader att återfå 90% styrka i det opererade benet och bli "friskförklarad" 🙁
Hade gått fortare om jag opererat snabbare efter skadan. Det positiva är att
Jag fick vänta dryga 11 månader på operation pga sjabbel på KS. Den långa väntan gjorde att det 9 månader att återfå 90% styrka i det opererade benet och bli "friskförklarad" 🙁
Hade gått fortare om jag opererat snabbare efter skadan. Det positiva är att
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 15:30Svårt o säga - finns många olika nivåer av korsbandsskador. Uttänjda el att det gått av helt o alla nivåer däriemellan. Ibland krävs operation ibland inte... svårt o säga... det känns i iaf för de fall jag varit med om (många vänner som haft korsbandsskad
Svårt o säga - finns många olika nivåer av korsbandsskador. Uttänjda el att det gått av helt o alla nivåer däriemellan. Ibland krävs operation ibland inte... svårt o säga... det känns i iaf för de fall jag varit med om (många vänner som haft korsbandsskad
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 15:50Som vissa tidigare skrivit är det olika om det är behov av op eller inte. Generellt är det om det finns symtomgivande instabilitet man opererar, främst idrottsaktiva och de med fysiskt arbete. Vanligtvis ingen akut op. Vad som än blir är det viktigt med r
Som vissa tidigare skrivit är det olika om det är behov av op eller inte. Generellt är det om det finns symtomgivande instabilitet man opererar, främst idrottsaktiva och de med fysiskt arbete. Vanligtvis ingen akut op. Vad som än blir är det viktigt med r
Quote from Linnea Olsson on 5 November 2008, 16:31Tack för era svar. Han ringde mig och berättade efter läkarbesöket att ha ska träffa sjukgymnast (tror jag det var) nästa vecka. han berättade inte ingående vad läkaren hade sagt men det verkar som om man inte gör något just nu. Det är först rehab sedan e
Tack för era svar. Han ringde mig och berättade efter läkarbesöket att ha ska träffa sjukgymnast (tror jag det var) nästa vecka. han berättade inte ingående vad läkaren hade sagt men det verkar som om man inte gör något just nu. Det är först rehab sedan e
Quote from Funbeat user on 5 November 2008, 18:45Jag har opererade främre korsband i bada knäna. Det gjordes för drygt 10 ar sedan med 1 ars mellanrum. Pa senare tiden har dom kranglat en del vid längre cykelturer (brukar börja göra ont runt 9 mil). Skidakning gar bra, men brukar känna av knäna första h
Jag har opererade främre korsband i bada knäna. Det gjordes för drygt 10 ar sedan med 1 ars mellanrum. Pa senare tiden har dom kranglat en del vid längre cykelturer (brukar börja göra ont runt 9 mil). Skidakning gar bra, men brukar känna av knäna första h
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 09:28Vård inom 14 dagar för främre korsbandsruptur innebär sjukgymnastik varken mer eller mindre.
Operation bör inte utföras förrän all svullnad i knät har lagt sig. Detta för bästa resultat. Man bör ha hunnit med en del rehab innan också. Att vara noggrann m
Vård inom 14 dagar för främre korsbandsruptur innebär sjukgymnastik varken mer eller mindre.
Operation bör inte utföras förrän all svullnad i knät har lagt sig. Detta för bästa resultat. Man bör ha hunnit med en del rehab innan också. Att vara noggrann m
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 09:53Om det är främre korsbandet så är det minst sagt tungt. Mitt gick av vid en fotbollsmatch för 10 år sedan. Efter den 5 månader långa väntan på titthålsundersökningen så följde en rehabprocess för att stärka musklerna runt om skadan. Nu som sagt springer j
Om det är främre korsbandet så är det minst sagt tungt. Mitt gick av vid en fotbollsmatch för 10 år sedan. Efter den 5 månader långa väntan på titthålsundersökningen så följde en rehabprocess för att stärka musklerna runt om skadan. Nu som sagt springer j