Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKort & kraftig.
You need to log in to create posts and topics.

169cm lång, kraftigare axlar än vad "normala" människor har, vilket även gör att min vikt är lite större.

Frågan: Är det svårare för korta kraftiga människor att orka mycket när det gäller löpning?

Kort: Nej. Kraftig: Ja.
Sannolikt är du inte direkt missbildad, och isåfall är 169 en jättebra längd för långdistanslöpning. Är du välbyggd kan du sannolikt tåla träningen bättre också.

Ska du slå världsrekord är det dock antagligen kört om du är bredare

Din längd är bra för långdistans. Har du stor bröstkorg o stora lunr skadar det inte. men om du är tung kostar vikten en del

Varje onödigt kg kostar 3s/km. Men det finns en gammal infekterad diskussion om det här på funbeat.

Jag har gått upp 6 kg sedan jag började springa och under tiden bättrat på miltiden med 5 minuter. Det är inte helt enkelt att veta vilka kg som är "onödiga" och vilka som gör nytta.

För att återgå till frågan: jag tror inte att axelbredd påverkar hur my

Jag kan tillägga att Christer naturligtvis inte ökade sin träning nåt under denna period, eller hur Christer?

Självklart inte 😉

Jag är ganska kort och tjock men pinnar på rätt bra för det (168 - 70kg). Känner väl dock att jag har för mycket dökött för längre distanser. Men operation banta är redan inledd 🙂 Sub 60kg och jag kommer flyga fram i spåret.

Intressant Linda P, för jag tänker/tycker/känner tvärtom. Jag är kortare och därmed tjockare än vad du är. På längre distanser tycker jag inte att det hindrar så mycket. På kortare distanser (upp till 10 km), där du är så ruskigt snabb, hindrar det mig do

jag är 178cm (eller 175 om vi väljer att lita på när en kompis mäter med tumstock...) och väger kring 93kg. Hyfsat bredaxlad och inte särskilt snabb men långa pass är inga större problem.
Distansrekord är 77,14km på 9h 50m.
Som sagt inte så fort men om