Quote from Guest on 20 December 2009, 16:05169cm lång, kraftigare axlar än vad "normala" människor har, vilket även gör att min vikt är lite större.
Frågan: Är det svårare för korta kraftiga människor att orka mycket när det gäller löpning?
169cm lång, kraftigare axlar än vad "normala" människor har, vilket även gör att min vikt är lite större.
Frågan: Är det svårare för korta kraftiga människor att orka mycket när det gäller löpning?
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 16:15Kort: Nej. Kraftig: Ja.
Sannolikt är du inte direkt missbildad, och isåfall är 169 en jättebra längd för långdistanslöpning. Är du välbyggd kan du sannolikt tåla träningen bättre också.Ska du slå världsrekord är det dock antagligen kört om du är bredare
Kort: Nej. Kraftig: Ja.
Sannolikt är du inte direkt missbildad, och isåfall är 169 en jättebra längd för långdistanslöpning. Är du välbyggd kan du sannolikt tåla träningen bättre också.
Ska du slå världsrekord är det dock antagligen kört om du är bredare
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 20:36Din längd är bra för långdistans. Har du stor bröstkorg o stora lunr skadar det inte. men om du är tung kostar vikten en del
Din längd är bra för långdistans. Har du stor bröstkorg o stora lunr skadar det inte. men om du är tung kostar vikten en del
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 21:07Varje onödigt kg kostar 3s/km. Men det finns en gammal infekterad diskussion om det här på funbeat.
Varje onödigt kg kostar 3s/km. Men det finns en gammal infekterad diskussion om det här på funbeat.
Quote from Lotta W on 20 December 2009, 21:35Jag har gått upp 6 kg sedan jag började springa och under tiden bättrat på miltiden med 5 minuter. Det är inte helt enkelt att veta vilka kg som är "onödiga" och vilka som gör nytta.
För att återgå till frågan: jag tror inte att axelbredd påverkar hur my
Jag har gått upp 6 kg sedan jag började springa och under tiden bättrat på miltiden med 5 minuter. Det är inte helt enkelt att veta vilka kg som är "onödiga" och vilka som gör nytta.
För att återgå till frågan: jag tror inte att axelbredd påverkar hur my
Quote from Funbeat user on 20 December 2009, 21:38Jag kan tillägga att Christer naturligtvis inte ökade sin träning nåt under denna period, eller hur Christer?
Jag kan tillägga att Christer naturligtvis inte ökade sin träning nåt under denna period, eller hur Christer?
Quote from Lotta W on 20 December 2009, 21:43Självklart inte 😉
Självklart inte 😉
Quote from Funbeat user on 21 December 2009, 19:51Jag är ganska kort och tjock men pinnar på rätt bra för det (168 - 70kg). Känner väl dock att jag har för mycket dökött för längre distanser. Men operation banta är redan inledd 🙂 Sub 60kg och jag kommer flyga fram i spåret.
Jag är ganska kort och tjock men pinnar på rätt bra för det (168 - 70kg). Känner väl dock att jag har för mycket dökött för längre distanser. Men operation banta är redan inledd 🙂 Sub 60kg och jag kommer flyga fram i spåret.
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 10:30Intressant Linda P, för jag tänker/tycker/känner tvärtom. Jag är kortare och därmed tjockare än vad du är. På längre distanser tycker jag inte att det hindrar så mycket. På kortare distanser (upp till 10 km), där du är så ruskigt snabb, hindrar det mig do
Intressant Linda P, för jag tänker/tycker/känner tvärtom. Jag är kortare och därmed tjockare än vad du är. På längre distanser tycker jag inte att det hindrar så mycket. På kortare distanser (upp till 10 km), där du är så ruskigt snabb, hindrar det mig do
Quote from Funbeat user on 22 December 2009, 12:27jag är 178cm (eller 175 om vi väljer att lita på när en kompis mäter med tumstock...) och väger kring 93kg. Hyfsat bredaxlad och inte särskilt snabb men långa pass är inga större problem.
Distansrekord är 77,14km på 9h 50m.
Som sagt inte så fort men om
jag är 178cm (eller 175 om vi väljer att lita på när en kompis mäter med tumstock...) och väger kring 93kg. Hyfsat bredaxlad och inte särskilt snabb men långa pass är inga större problem.
Distansrekord är 77,14km på 9h 50m.
Som sagt inte så fort men om