Quote from Guest on 16 February 2013, 12:57Jag håller på att testa var min gräns ligger på korta intervaller (ex: 10 x 400 m och en min vila mellan varje intervall).
Just nu håller jag 3:30-fart och då tar jag inte ut mig helt. Och jag får ingen mjölksyra. Ska jag höja farten och förlänga vilan el
Jag håller på att testa var min gräns ligger på korta intervaller (ex: 10 x 400 m och en min vila mellan varje intervall).
Just nu håller jag 3:30-fart och då tar jag inte ut mig helt. Och jag får ingen mjölksyra. Ska jag höja farten och förlänga vilan el
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 13:07Felpostat
Felpostat
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 13:11Ta i så pass mycket att du orkar alla intervaller i jämnt tempo. Man kan vara mycket tröttare än vad man tror och ändå orka.
Kör du korta intervaller så ska du dra på dig syra. Så fort du springer snabbare än tröskel-fart drar du på dig en syreskuld.
Ta i så pass mycket att du orkar alla intervaller i jämnt tempo. Man kan vara mycket tröttare än vad man tror och ändå orka.
Kör du korta intervaller så ska du dra på dig syra. Så fort du springer snabbare än tröskel-fart drar du på dig en syreskuld.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 13:46Se till att jogga under vilan och inte bara stå upp och ned.
Se till att jogga under vilan och inte bara stå upp och ned.
Quote from Jonny Persson on 16 February 2013, 15:03Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om intervaller rätt nyligen och det kanske kan vara värt att läsa. Det finns ingen större anledning att krångla till det om man inte vill.
http://maramackan.wordpress.com/2013/02/05/intervalltraning-latt-som-en-platt/
Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om intervaller rätt nyligen och det kanske kan vara värt att läsa. Det finns ingen större anledning att krångla till det om man inte vill.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 16:21Bra tips, Mackan! Och bra och enkla grundregler att komma ihåg.
Bra tips, Mackan! Och bra och enkla grundregler att komma ihåg.
Quote from Jonny Persson on 16 February 2013, 16:45Kul att du tyckte om det Joakim.
Kul att du tyckte om det Joakim.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 17:19Jäpp - passade även på att göra slag i saken och beställa din bok:-)
Jäpp - passade även på att göra slag i saken och beställa din bok:-)
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 17:23Bra förklarat om aktiv och passiv vila. Jag har legat på ungefär samma milstid ett tag nu, 41 min (senaste två åren), och lyckas inte riktigt komma under 40 (som jag så gärna vill!). Så därför testar dessa intervaller nu. Jag kör också längre intervaller
Bra förklarat om aktiv och passiv vila. Jag har legat på ungefär samma milstid ett tag nu, 41 min (senaste två åren), och lyckas inte riktigt komma under 40 (som jag så gärna vill!). Så därför testar dessa intervaller nu. Jag kör också längre intervaller