Quote from Guest on 10 October 2009, 09:54Hej. Jag har alltid tränat runt 4-5 dagar/veckan runt 1 timme per pass med helt olika träningsformer. Då har jag kört med ett kosttillskott som innehåller vassleprotein, äggprotein och kasein så att man har får i sig lite allt möjligt samtidigt.
Men nu nä
Hej. Jag har alltid tränat runt 4-5 dagar/veckan runt 1 timme per pass med helt olika träningsformer. Då har jag kört med ett kosttillskott som innehåller vassleprotein, äggprotein och kasein så att man har får i sig lite allt möjligt samtidigt.
Men nu nä
Quote from ellen olsson on 10 October 2009, 10:04Jag använder huvudsakligen vanlig mat.
Jag använder huvudsakligen vanlig mat.
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 10:17mm. Folk brukar säga så. Dock tror inte jag att det skadar att få i sig extra. Eller? Och gillar det som Jonas säger:
"maten idag kommer alltid vara lite mer utarmad än vi vill. Och att kroppen egentligen inte är byggd för långvarig hård träning."
Handla
mm. Folk brukar säga så. Dock tror inte jag att det skadar att få i sig extra. Eller? Och gillar det som Jonas säger:
"maten idag kommer alltid vara lite mer utarmad än vi vill. Och att kroppen egentligen inte är byggd för långvarig hård träning."
Handla
Quote from Lars Mörrby on 10 October 2009, 10:58Johan,
jag tror att behovet av kosttillskott variera beroende på träningstyp, träningsintensitet och kost.
Äter du tillräckligt bra så behöver du nog inget tillskott.
Styrketräning bryter ner musklerna mycket mer än tex löpning och simning, så chansen
Johan,
jag tror att behovet av kosttillskott variera beroende på träningstyp, träningsintensitet och kost.
Äter du tillräckligt bra så behöver du nog inget tillskott.
Styrketräning bryter ner musklerna mycket mer än tex löpning och simning, så chansen
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 12:50Tack Börje för fint svar. Håller mig dig till fullo. Men tanken är ju att jag sakta men säkert skall övergå till mer och mer intensitet(både gym och kondition) så jag behöver antagligen inget extra nu men när jag vant kroppen vid träningsmängden tror jag
Tack Börje för fint svar. Håller mig dig till fullo. Men tanken är ju att jag sakta men säkert skall övergå till mer och mer intensitet(både gym och kondition) så jag behöver antagligen inget extra nu men när jag vant kroppen vid träningsmängden tror jag
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 16:36När jag tränat mindre än sådär 10 tim/vecka har inte kosten varit nåt problem - vanlig mat har funkat bra. Mer träning än så har jag fått tänka på att öka mängden kalorier ordentligt. Men om den ökade kalorimängden utgörs av bra mat får man ju också i sig
När jag tränat mindre än sådär 10 tim/vecka har inte kosten varit nåt problem - vanlig mat har funkat bra. Mer träning än så har jag fått tänka på att öka mängden kalorier ordentligt. Men om den ökade kalorimängden utgörs av bra mat får man ju också i sig
Quote from Funbeat user on 10 October 2009, 17:10Hej,
Jag tränar mellan 5 och tio timmar i veckan och äter bara vanlig mat. Jag är sällan sjuk och tycker att att träningen ger da resultat. Jag har inga problem att återhämta mig och att träna flera dagar i rad.Tittar man på närings- och energinnehållet
Hej,
Jag tränar mellan 5 och tio timmar i veckan och äter bara vanlig mat. Jag är sällan sjuk och tycker att att träningen ger da resultat. Jag har inga problem att återhämta mig och att träna flera dagar i rad.
Tittar man på närings- och energinnehållet
Quote from Håkan Öhling on 10 October 2009, 19:35Det beror på hur hårt och hur ofta man tränar. Om man kör ett hårt pass på två timmar och har för avsikt att köra ytterligare ett pass samma dag så innebär kosttillskott direkt efter passet en enorm skillnad. De flesta som säger att det inte spelar nån ro
Det beror på hur hårt och hur ofta man tränar. Om man kör ett hårt pass på två timmar och har för avsikt att köra ytterligare ett pass samma dag så innebär kosttillskott direkt efter passet en enorm skillnad. De flesta som säger att det inte spelar nån ro
Quote from Lars Mörrby on 10 October 2009, 20:10Torbjörn,
I ditt fall snackar vi väl i första hand kolhydrater antar jag (antingen bara kolhydrater eller
så kallad gainer, dvs kolhydrater + snabbt protein). Det gäller ju att fylla på glykogenförrådet så att man orkar dagens andra pass.Det som diskut
Torbjörn,
I ditt fall snackar vi väl i första hand kolhydrater antar jag (antingen bara kolhydrater eller
så kallad gainer, dvs kolhydrater + snabbt protein). Det gäller ju att fylla på glykogenförrådet så att man orkar dagens andra pass.
Det som diskut
Quote from Håkan Öhling on 10 October 2009, 21:27Helt rätt Börje!
Helt rätt Börje!