Quote from Guest on 16 May 2012, 15:48Vet att det finns en tråd som heter "kramp i fötterna", men ignorerar den tråden och startar en ny.
Igår (läs tisdag), gjorde jag ett av mina tuffaste simpass någonsin på Masters träningen. För övrigt var det min allra första träning med tränare vid sida
Vet att det finns en tråd som heter "kramp i fötterna", men ignorerar den tråden och startar en ny.
Igår (läs tisdag), gjorde jag ett av mina tuffaste simpass någonsin på Masters träningen. För övrigt var det min allra första träning med tränare vid sida
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 15:58Tror inte på "för lite vätska"-teorin heller. Tror mer på växlingen mellan anspänning och utsträckt läge utan motstånd. I frisim ligger man ju efter frånspark i ett läge där vadmuskeln är max kontraherad men nästan helt utan belastning. Precis som när man
Tror inte på "för lite vätska"-teorin heller. Tror mer på växlingen mellan anspänning och utsträckt läge utan motstånd. I frisim ligger man ju efter frånspark i ett läge där vadmuskeln är max kontraherad men nästan helt utan belastning. Precis som när man
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:05*tog bort den raden om vätska eftersom det inte stod med i artikeln* 😉
*tog bort den raden om vätska eftersom det inte stod med i artikeln* 😉
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:05Hua, låter inte kul. Har fått sån dunderkramp en gång tidiagre men i en vad och hade känningar i 1-2 veckor.
Jag kopplade samman det med överansträngning i samband med hårt jobb för vaderna dagen innan.
Tror inte heller det hjälper med vätska och magnesi
Hua, låter inte kul. Har fått sån dunderkramp en gång tidiagre men i en vad och hade känningar i 1-2 veckor.
Jag kopplade samman det med överansträngning i samband med hårt jobb för vaderna dagen innan.
Tror inte heller det hjälper med vätska och magnesi
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:12Det är min känsla med Anders...
Kopierat från Anders länk:
"Man måste dock hålla isär extrem dehydrering och kramp i vaderba/fötterna efter kortare träning. Det har ju de senaste åren gjorts ganska stora och seriösa studier på detta och man har jämför
Det är min känsla med Anders...
Kopierat från Anders länk:
"Man måste dock hålla isär extrem dehydrering och kramp i vaderba/fötterna efter kortare träning. Det har ju de senaste åren gjorts ganska stora och seriösa studier på detta och man har jämför
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:26Grattis JoJo, du verkar vara gravid!
Nejdå, skämt åsido: Utan att jag har några som helst vetenskapliga belägg (mer än att jag testat på mig själv) så har jag mycket mindre vadkramper när jag äter LCHF jämfört med vanlig kost. Får aldrig kramp i vattnet
Grattis JoJo, du verkar vara gravid!
Nejdå, skämt åsido: Utan att jag har några som helst vetenskapliga belägg (mer än att jag testat på mig själv) så har jag mycket mindre vadkramper när jag äter LCHF jämfört med vanlig kost. Får aldrig kramp i vattnet
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 16:33Kan inte krampen i det här fallet handla om ovana att upprepa flera snabba starter från pallen?
Kan inte krampen i det här fallet handla om ovana att upprepa flera snabba starter från pallen?
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 17:04Det spelar säkert en stor roll i sammanhanget. Samt att jag sällan (läs nästan aldrig) kör mer än 2-beat kick när jag simmar. Dessa nio 50or körde jag full 6 beat, vilket jag oxå tror spelar in.
Helt enkelt, för mycket på en gång, överansträngning = tröt
Det spelar säkert en stor roll i sammanhanget. Samt att jag sällan (läs nästan aldrig) kör mer än 2-beat kick när jag simmar. Dessa nio 50or körde jag full 6 beat, vilket jag oxå tror spelar in.
Helt enkelt, för mycket på en gång, överansträngning = tröt
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 17:58Kan någon en gång för alla förklara vad "starttid" betyder? Som lekman tycker jag att 2:30 låter som jävligt mycket tid för att simma 50m, och inte ens stålmannen klarar väl att simma 10st 50:or på denna tid. (#)
Kan någon en gång för alla förklara vad "starttid" betyder? Som lekman tycker jag att 2:30 låter som jävligt mycket tid för att simma 50m, och inte ens stålmannen klarar väl att simma 10st 50:or på denna tid. (#)
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 18:05Ice Man, starttid 2:30 betyder att du i detta fall startar dina första 50 m ex. när tidtagaruret är på 0 (noll). Sedan skall din nästa 50:a starta om exakt 2:30, osv.. Det betyder att om du simmar snabbt får du vila längre och sakta vila mindre innan det
Ice Man, starttid 2:30 betyder att du i detta fall startar dina första 50 m ex. när tidtagaruret är på 0 (noll). Sedan skall din nästa 50:a starta om exakt 2:30, osv.. Det betyder att om du simmar snabbt får du vila längre och sakta vila mindre innan det