Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 19:36Så om jag simmar en 50:a på 50sek då har jag 1.40 på mig att vila till nästa. Och detta ska upprepas 10ggr? Har jag uppfattat det rätt? Låter ju inte alltför jobbigt.
Så om jag simmar en 50:a på 50sek då har jag 1.40 på mig att vila till nästa. Och detta ska upprepas 10ggr? Har jag uppfattat det rätt? Låter ju inte alltför jobbigt.
Quote from Elias Engqvist on 16 May 2012, 19:46Du har fattat rätt - men 2.30 låter mer som stopptid för 100-ingar (och motionärer som jag)
Du har fattat rätt - men 2.30 låter mer som stopptid för 100-ingar (och motionärer som jag)
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 19:47Ja. Om 50 sek/50 meter är ditt MAX och du ska köra starttid 2:30.
Stirra dig inte blind på den tid JoFo nämner. Testa själv vad du klarar.
Ja. Om 50 sek/50 meter är ditt MAX och du ska köra starttid 2:30.
Stirra dig inte blind på den tid JoFo nämner. Testa själv vad du klarar.
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 19:50IceMan - Precis så sa jag innan gårdagens pass... "låter ju inte alltför jobbigt"... men det var MAX fart som gällde... 10ggr... Jag fick äta upp vartenda ord... skulle behållt dom orden för mig själv *L*, men så är det när man e en glad nybörjare som jag
IceMan - Precis så sa jag innan gårdagens pass... "låter ju inte alltför jobbigt"... men det var MAX fart som gällde... 10ggr... Jag fick äta upp vartenda ord... skulle behållt dom orden för mig själv *L*, men så är det när man e en glad nybörjare som jag
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 20:02Ice, även om exemplet nu rör friidrott, hur lång vila tror du Usain Bolt behöver för att klara 10 topprace på 100 meter, dvs. sitt max?
Ice, även om exemplet nu rör friidrott, hur lång vila tror du Usain Bolt behöver för att klara 10 topprace på 100 meter, dvs. sitt max?
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 22:04"Max" på 50 m i en mastersgrupp ligger väl på gissningsvis 30-40 s per 50:a. Med en starttid på 2:30 blir det alltså knappt två minuters vila. Då ska man visserligen upp på pallen emellan, men visst är det ganska mycket vila? Tyder på att fokus låg på tek
"Max" på 50 m i en mastersgrupp ligger väl på gissningsvis 30-40 s per 50:a. Med en starttid på 2:30 blir det alltså knappt två minuters vila. Då ska man visserligen upp på pallen emellan, men visst är det ganska mycket vila? Tyder på att fokus låg på tek
Quote from Funbeat user on 16 May 2012, 22:12Strunta i starttiden. Frågan handlade först 1. (JoFo) om kramp sedan 2. (Ice) om starttid.
Strunta i starttiden. Frågan handlade först 1. (JoFo) om kramp sedan 2. (Ice) om starttid.