Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKramp i bak-lår
You need to log in to create posts and topics.

Har alltid tränat, men för nästan 1 år sen blev jag fast i löpningen. Nu till problemet.
Sprang i helgen Midnattsloppet med kramp i båda bak benen. Tänkte att det kanske kunde ha att göra med att jag gick o delade ut armband till alla före själva loppet

Vet inte vad du råkat ut för men en rejäl massage av säte och ben kan säkert vara bra. Massören brukar också kunna ge tips på om man ska stretcha någon muskel lite extra eller göra någon speciell styrkeövning/dylikt.

Alternativt kan du ju gå till en sju

Jag brukar gå till badhuset där vi har en riktigt varm och kraftfull bubbelpool. Jag bubblar och sen simmar jag låååångsamma tio längder och sen bubblar jag igen. Därefter bastu (vi har både ång- och torrdito).

Efter det massor med vätska och dagen efter

Tror på att börja med Jessies förslag och om det inte hjälper fullt ut så skulle jag nog boka in en idrottsmassage för benen också, de kan kanske behöva lite hjälp med att bli av med stelheten.

Jogga en sväng. Kramp är inget farligt. Att du får ont på andra ställen kan bero på att du ändrar ditt steg för att du är rädd om baklåren.