Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 21:09Fast första frågan är vad för pedaler och skor du har idag, Iceman.
Tidigare har nu nämnt "vanlig cykel" men du kanske har skaffat nytt?
Fast första frågan är vad för pedaler och skor du har idag, Iceman.
Tidigare har nu nämnt "vanlig cykel" men du kanske har skaffat nytt?
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 11:20Är det detta: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=834559
Är det detta: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=834559
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 11:34Tack för länken, Linus.
Jag har fått just det där problemet med brännande smärta under foten. Jag bytte till Sidi Mega, flyttade klossarna tillbaka så långt som möjligt och kör med två par strumpor och det blev mycket bättre. I lördags (Århus-Köpenhamn)
Tack för länken, Linus.
Jag har fått just det där problemet med brännande smärta under foten. Jag bytte till Sidi Mega, flyttade klossarna tillbaka så långt som möjligt och kör med två par strumpor och det blev mycket bättre. I lördags (Århus-Köpenhamn)
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 13:31(t+) 🙂
(t+) 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:34Jag hade liknande problem som dig Daniel med värk i tårna efter några mil för två år sedan, försvann helt när jag flyttade bak klossarna från att vara helt framme till mittposistion.
Jag hade liknande problem som dig Daniel med värk i tårna efter några mil för två år sedan, försvann helt när jag flyttade bak klossarna från att vara helt framme till mittposistion.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 14:40Bra info här, nu ska jag prova flytta tillbaks mina klossar ännu mer. Har dom i mellanläge för att spara på en klen vadmuskel men ska nu prova hela vägen bak.
Byter ämne...
Har förstått att du Daniel cyklade Århus-Kph. Var det bra arrangerat? Tävlingen
Bra info här, nu ska jag prova flytta tillbaks mina klossar ännu mer. Har dom i mellanläge för att spara på en klen vadmuskel men ska nu prova hela vägen bak.
Byter ämne...
Har förstått att du Daniel cyklade Århus-Kph. Var det bra arrangerat? Tävlingen
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 17:14Robert, jag gör gärna om det, om man får säga så.
Det var lite klent med vatten vid depån uppe på Munkebjerget. De hade nog inte klart för sig hur lång tid det tar att langa vatten till ett par tusen cyklister. Jag hoppade över depån när jag såg kön, fas
Robert, jag gör gärna om det, om man får säga så.
Det var lite klent med vatten vid depån uppe på Munkebjerget. De hade nog inte klart för sig hur lång tid det tar att langa vatten till ett par tusen cyklister. Jag hoppade över depån när jag såg kön, fas
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 17:28Låter härligt Daniel. Siktar på att delta nästa år, en bra morot för en kortdistans cyklare som jag är 🙂
Låter härligt Daniel. Siktar på att delta nästa år, en bra morot för en kortdistans cyklare som jag är 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 21:42Daniel : inte stram karborre steroppene så stramt over vristen. Foten skal ha plass også på toppen av vristen.
Daniel : inte stram karborre steroppene så stramt over vristen. Foten skal ha plass også på toppen av vristen.
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 21:49Det var det som var problemet. Vristerna är så höga att om jag kör med vanliga skor så _måste_ jag strama åt. Jag får knappt bandet att komma in i låset och tar man två "klick" för att vara säker på att det sitter på plats, så är det för hårt.
Sidi Mega
Det var det som var problemet. Vristerna är så höga att om jag kör med vanliga skor så _måste_ jag strama åt. Jag får knappt bandet att komma in i låset och tar man två "klick" för att vara säker på att det sitter på plats, så är det för hårt.
Sidi Mega