Quote from Guest on 18 May 2010, 08:08Jag råkar i princip alltid ut för ett problem då jag springer och det blir värre ju längre passen är: Mina tår krampar och drar ihop sig.
För att försöka lösa problemet under passet försöker jag sträcka och dra ihop tårna om vartannat. Denna aktivitet g
Jag råkar i princip alltid ut för ett problem då jag springer och det blir värre ju längre passen är: Mina tår krampar och drar ihop sig.
För att försöka lösa problemet under passet försöker jag sträcka och dra ihop tårna om vartannat. Denna aktivitet g
Quote from Catharina Brattlin on 18 May 2010, 08:18Staffan, på bilden ser det ut som att Du har nedsjunkna främre fotvalv. Har Du kollat upp det?
Det påverkar ju hela foten. Tror alltså inte magnesium skulle hjälpa Dig i detta läget. Det är en mekanisk grej, tror jag.
Men, jag är helt insnöad på fötter
Staffan, på bilden ser det ut som att Du har nedsjunkna främre fotvalv. Har Du kollat upp det?
Det påverkar ju hela foten. Tror alltså inte magnesium skulle hjälpa Dig i detta läget. Det är en mekanisk grej, tror jag.
Men, jag är helt insnöad på fötter
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 08:22Köp en pellot och lägg i skon, det kan ta bort problemen.
Köp en pellot och lägg i skon, det kan ta bort problemen.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 08:42Jag tror ni är något på spåren här, tack för snabba och extremt bra svar! 😀
Jag har googlat en del i helgen utan bra resultat, men nu när jag googlade utgående från era utmärkta tips hittade jag ytterligare information om någonting som kallas "Hammartå"
Jag tror ni är något på spåren här, tack för snabba och extremt bra svar! 😀
Jag har googlat en del i helgen utan bra resultat, men nu när jag googlade utgående från era utmärkta tips hittade jag ytterligare information om någonting som kallas "Hammartå"
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 10:58Mina främre fotvalv sjönk ihop efter två graviditeter ( gick upp MASSOR!!). Fick samma problem men avhjälptes snabbt med rätt ilägg och träning. Träningen består av att försöka knyckla ihop en handduk med foten.
Mina främre fotvalv sjönk ihop efter två graviditeter ( gick upp MASSOR!!). Fick samma problem men avhjälptes snabbt med rätt ilägg och träning. Träningen består av att försöka knyckla ihop en handduk med foten.
Quote from Catharina Brattlin on 18 May 2010, 11:03Staffan, vet ej om jag har prackat på Dig "mina" övningar?
http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html
Har jag redan gjort det, så ber jag om ursäkt. 😉
Pelotter tar bort symtomen men åtgärdar inte en svag fot, så testa att träna upp fötter
Staffan, vet ej om jag har prackat på Dig "mina" övningar?
http://www.sct.nu/traning/ovningar/fotvad/fotvad.html
Har jag redan gjort det, så ber jag om ursäkt. 😉
Pelotter tar bort symtomen men åtgärdar inte en svag fot, så testa att träna upp fötter
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 11:10@Sylvia: Nej, det har du inte gjort tidigare, men jag är tacksam över att du gör det nu! 🙂
Jag har bokat tid hos en ortoped för att eventuellt få ett inlägg, men jag kommer definitivt prova att köra dina övningar!
@Sara: Jag ska prova att knyckla ih
@Sylvia: Nej, det har du inte gjort tidigare, men jag är tacksam över att du gör det nu! 🙂
Jag har bokat tid hos en ortoped för att eventuellt få ett inlägg, men jag kommer definitivt prova att köra dina övningar!
@Sara: Jag ska prova att knyckla ih