Quote from Guest on 18 September 2010, 23:48Jag sprang halvmaraton förra helgen (som jag hade tränat inför) och hade efter loppet väldigt ont i vaderna, superstela och krampkänningar. Har aldrig tidigare haft problem med vaderna (även i knävecken sträckte och drog det och gjorde ont). Nåja, det gic
Jag sprang halvmaraton förra helgen (som jag hade tränat inför) och hade efter loppet väldigt ont i vaderna, superstela och krampkänningar. Har aldrig tidigare haft problem med vaderna (även i knävecken sträckte och drog det och gjorde ont). Nåja, det gic
Quote from Funbeat user on 18 September 2010, 23:58Prova att Strecha vaderna. men det låter som du har överansträngt vaderna ganska så ordentligt. vila alt massage.
Prova att Strecha vaderna. men det låter som du har överansträngt vaderna ganska så ordentligt. vila alt massage.
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 05:54Kontakta en naprapat. En ordentlig genomkörare på massagebänken kan göra underverk.
Kontakta en naprapat. En ordentlig genomkörare på massagebänken kan göra underverk.
Quote from Funbeat user on 19 September 2010, 11:19Instämmer med föregående men testa även att cykla lätt. Jag hade stora problem med inre vadmuskeln tidigare. Jag kunde knappt inte gå efter lite mer anstränade löpning.
Instämmer med föregående men testa även att cykla lätt. Jag hade stora problem med inre vadmuskeln tidigare. Jag kunde knappt inte gå efter lite mer anstränade löpning.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 16:04Har du provat ytterligare pass senare?
Det är ganska normalt att det mesta känns rätt jävligt första passet efter en hård urladdning (som jag hoppas halvmaran var, annars kan man lika gärna träna istället 😉 ).
Så fortsätt med lätt löpning och alternati
Har du provat ytterligare pass senare?
Det är ganska normalt att det mesta känns rätt jävligt första passet efter en hård urladdning (som jag hoppas halvmaran var, annars kan man lika gärna träna istället 😉 ).
Så fortsätt med lätt löpning och alternati
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 16:45Hej,
för några år sedan fick jag liknande problem som du beskriver. Jag provade med mer stretchning, alternativ träning, vila men inget hjälpte utan när jag började löpträna igen var de stenhårda, värkande vaderna tillbaka. Då undersökte jag mig på en id
Hej,
för några år sedan fick jag liknande problem som du beskriver. Jag provade med mer stretchning, alternativ träning, vila men inget hjälpte utan när jag började löpträna igen var de stenhårda, värkande vaderna tillbaka. Då undersökte jag mig på en id
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 16:49Anette,
Dök dina problem upp plötsligt?
Jag uppfattade det som att trådstartarens bekymmer kom i direkt samband med loppet. Därav betraktar jag det som mest troligt att hon helt enkelt sprungit sina muskler trötta. Men visst finns det flera möjligheter.
Anette,
Dök dina problem upp plötsligt?
Jag uppfattade det som att trådstartarens bekymmer kom i direkt samband med loppet. Därav betraktar jag det som mest troligt att hon helt enkelt sprungit sina muskler trötta. Men visst finns det flera möjligheter.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 19:28Du kan äta magnesiumtabletter mot tillfällig kramp. Funkar jättebra för min fru.
Du kan äta magnesiumtabletter mot tillfällig kramp. Funkar jättebra för min fru.
Quote from Funbeat user on 20 September 2010, 21:05Ja, det är en tänkbar variant. I synnerhet om man märker att kramperna tilltar. Jag har tidigare erfarenhet av att få kramper i samband med att jag har tränat mer, framför allt när det har varit varmt. Din beskrivning låter lite som de besvär jag har uppl
Ja, det är en tänkbar variant. I synnerhet om man märker att kramperna tilltar. Jag har tidigare erfarenhet av att få kramper i samband med att jag har tränat mer, framför allt när det har varit varmt. Din beskrivning låter lite som de besvär jag har uppl
Quote from Funbeat user on 21 September 2010, 19:05Idag när jag sprang kändes det mycket bättre! Det var kanske bara en överansträngning efter min halvmara. Men jag vet också att jag borde dricka mycket mer, jag har jättesvårt att få i mig dricka rent allmänt. Dricker egentligen bara grönt te..
Idag när jag sprang kändes det mycket bättre! Det var kanske bara en överansträngning efter min halvmara. Men jag vet också att jag borde dricka mycket mer, jag har jättesvårt att få i mig dricka rent allmänt. Dricker egentligen bara grönt te..