Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKrashat.......
You need to log in to create posts and topics.

12

Framhjul helt sönder böjt men det är väl bara att köpa ett nytt? eller låta cykelreparatören fixa det. Växlarna på styret har böjt sig lite grann behöver de bytas eller bara att vrida tillbaka? Cykelmeken får fixa det också! Kostnad för min merida cx 3 nå

Trist med din krasch. Men vill du ha svar på din fråga om ansvarsförsäkring så hänger det hela på vederbörandes beskrivning av vad som hänt. Spelar mindre roll vad som egentligen hänt, såvida inget vittne finns som kan tala för din sak. Står ord mot ord ä

Nix ingen olycksfalls försäkring lite dumt jag vet.....

Hemförsäkringen täcker säkert din cykel. Konstigt annars. (självrisk dock)

Tråkigt.
Ska väl förtydliga att olycksfallsförsäkring genom eventuell cykelklubb inte är självklar.

Var det på väg till eller från arbete så finns det försäkringar genom arbetsgivaren som går in. Samma försäkring som vid arbetsskada.

Lite andra regler antagligen, men när jag kraschade med en bilist för något år sen (hans fel) så gick hans försäkringsbolag in och betalade för nytt av det som gick sönder, trots att cykeln var 1½ år gammal..

I mitt fall ansåg bilisten att det inte var h

Oavsett vem som är vållande, är det bilistens trafikförsäkring som ska stå för uppkomna kostnader.

Vid kollision med bil anses bilisten skadeståndsskyldig oavsett om han eller hon varit vårdslös. Kallas strikt ansvar och är mycket riktigt annat tänk än vid kollision mellan cyklist och gångtrafikant.

Störst chans för mig är att den nästan 12 årige killen och hans jämnåriga kompis som var med lämnar korrekta uppgifter om vad som hände. Därmed borde ansvarsförsäkringen i pojkens föräldrars hemförsäkring täcka mina kostnader.

Att cykla på höger sida på

12