Quote from Guest on 10 August 2010, 08:27Någon som har provat detta tillsammans med cykling?
Jag styrketränade mycket förr. Brukade då ibland använda vanl Kreatin. Funkade ok men jag tror inte mycket på det för just cykel. Mest för att jag har fått för mig ett effekten är så kortvarig. Kör man
Någon som har provat detta tillsammans med cykling?
Jag styrketränade mycket förr. Brukade då ibland använda vanl Kreatin. Funkade ok men jag tror inte mycket på det för just cykel. Mest för att jag har fått för mig ett effekten är så kortvarig. Kör man
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 08:37Først må du forklare hva det er for noget, for oss som bare går på vanlig havregryn
Først må du forklare hva det er for noget, for oss som bare går på vanlig havregryn
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 08:55Det är ett slags prestations höjare som öka uthålligheten i musklerna. Pyruvatet i sig skall även förenkla det för kroppen att kunna använda sig utav kropps fettet som bränsle.
Man kan säga att det vanl kreatinets effekt ligger i att man vid tex styrke
Det är ett slags prestations höjare som öka uthålligheten i musklerna. Pyruvatet i sig skall även förenkla det för kroppen att kunna använda sig utav kropps fettet som bränsle.
Man kan säga att det vanl kreatinets effekt ligger i att man vid tex styrke
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 09:36Havregryn? Low-tech.
Jag kör med havrekli.
Edit: det finns sååååååååååååå måååååååååånga andra saker jag kan göra för att komma vidare med min cykling som inte kostar något. Mer träning, rätt träning, plågsam träning osv.
Havregryn? Low-tech.
Jag kör med havrekli.
Edit: det finns sååååååååååååå måååååååååånga andra saker jag kan göra för att komma vidare med min cykling som inte kostar något. Mer träning, rätt träning, plågsam träning osv.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 09:44När jag använde kreatin vid styrketräning blev jag mest bara svettig och pluffsig. Men man ska inte underskatta placeboeffekten och den lilla rutinen med att ta det innan träningen. Sedan är det ju så också att det har bättre effekt på vissa än på andra.
När jag använde kreatin vid styrketräning blev jag mest bara svettig och pluffsig. Men man ska inte underskatta placeboeffekten och den lilla rutinen med att ta det innan träningen. Sedan är det ju så också att det har bättre effekt på vissa än på andra.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 09:59Jag körde med det ett tag efter jag lämnat gymvärlden och gav mig ut på vägarna. Jag tycker det ger för lite effekt för att lägga ut massa pengar på. Jag sparar dom kronorna till bättre utrustning istället.
Jag körde med det ett tag efter jag lämnat gymvärlden och gav mig ut på vägarna. Jag tycker det ger för lite effekt för att lägga ut massa pengar på. Jag sparar dom kronorna till bättre utrustning istället.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 10:25NPNG: Kreatin är ett av få lagliga kosttillskott som har en bevisad positiv effekt. Det agerar fosfatbuffert i muskelcellerna och hjälper där till att omvandla ADP tillbaka till ATP. Nackdelen är som sagt att det binder vätska och många som tillsätter kre
NPNG: Kreatin är ett av få lagliga kosttillskott som har en bevisad positiv effekt. Det agerar fosfatbuffert i muskelcellerna och hjälper där till att omvandla ADP tillbaka till ATP. Nackdelen är som sagt att det binder vätska och många som tillsätter kre
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 10:30Ska du spurta så har beta-alanin visat sig fungera bra.
Ska du spurta så har beta-alanin visat sig fungera bra.
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 16:36Hej.
"Är det någon som provat, berätta gärna vad ni tycker om effekten"
Helt ovetenskaplig jämförelse, men ändock en jämförelse
Cyklade runt vänern förra året (utan) och det tog drygt 20.30 att ta mig runt då. Körde även i år (med). Och jag körde då 4
Hej.
"Är det någon som provat, berätta gärna vad ni tycker om effekten"
Helt ovetenskaplig jämförelse, men ändock en jämförelse
Cyklade runt vänern förra året (utan) och det tog drygt 20.30 att ta mig runt då. Körde även i år (med). Och jag körde då 4
Quote from Funbeat user on 10 August 2010, 16:46P:
""många som tillsätter kreatin i kosten känner sig lite plufsiga på grund av detta""
Er det noe du også merket, at de andre la merke til?
P:
""många som tillsätter kreatin i kosten känner sig lite plufsiga på grund av detta""
Er det noe du også merket, at de andre la merke til?