Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKreatinpyruvat?
You need to log in to create posts and topics.

NPNG: ja, jag har känt det själv (när jag själv åt kreatin i ett par omgångar för några år sedan), det går inte att komma ifrån att kreatinet binder vätska i musklerna. Hur mycket varierar från person till person och dosen men 1-3kg är inte onormalt.

Har

Kan du inte vattna med det? Då blir kanske plantorna piggare.

Hej.

""många som tillsätter kreatin i kosten känner sig lite plufsiga på grund av detta""

Ja nu är det Kreatinpyruvat, inte "kreatin" som jag har i mina flaskor. Om det nu skulle göra någon skillnad. Och jag har inte känt mig mer plufsig nu, än när jag

Då sprang du inte med dubbla packningar?

Det beror på hur man ser det;)

Toppade ca 140kg, fullkittad då.

Till skillnad från när jag cyklad soldatprov på >4timmar. Då vägde jag runt 65kg. Sen kittet på det. Men inte äns med cykeln skulle jag komma upp i 140 pannor.

Vänligen

P.

Ok, då finns det iaf någon som provat och tycker sig känna en viss skillnad.

Var först lite skeptisk iom att jag trodde att det skulle funka som vanl kreatin. Dvs förbättrar explosiviteten.

Hej.

"Var först lite skeptisk iom att jag trodde att det skulle funka som vanl kreatin. Dvs förbättrar explosiviteten. "

Den som rekommenderade det till mig, la främst fram argumentet att den underlättar återhämtningen efter träningen. Sen att den för m

Kreatin har väl ingen akut prestationshöjande effekt så när du tar det spelar ingen roll. Det man kan tänka på är att det är mest fördelaktigt att inta kreatin i samband med en dos kolhydrater, effektivare inlagring av kreatin pga högre insulinnivåer. För

Hej Martin

Det du läst/lärt dig stämmer säkert avsende kreatin. Men det är "Kreatinpyruvat" som jag nyttjat. Och det skiljer sig från rent keratin och det är det som är vittsen med det, så att säga;)

Vänligen

P.

Ah ok, trodde kärt barn hade många namn men tydligen skillnader 🙂