Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 09:22Ställ jag INTE gillar är sådana där man bara kan skjuta in främre hjulet på, se exempel:
BILD:http://rutschbanor.eu/park/images/onda_liten.jpg
eller
BILD:http://www.blidsbergs.se/images/stories/bmv1300F/1300f.jpg
Det ska vara en rejäl stolpe/liknande med
Ställ jag INTE gillar är sådana där man bara kan skjuta in främre hjulet på, se exempel:
BILD:http://rutschbanor.eu/park/images/onda_liten.jpg
eller
BILD:http://www.blidsbergs.se/images/stories/bmv1300F/1300f.jpg
Det ska vara en rejäl stolpe/liknande med
Quote from Rasmus Olsson on 25 September 2012, 09:29De som Linus visar är inte cykelställ. Det är skrot. Det går inte att vettigt låsa fast cykeln utan att ta all plats.
De som Linus visar är inte cykelställ. Det är skrot. Det går inte att vettigt låsa fast cykeln utan att ta all plats.
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 09:30Vad som händer med ställen som Linus lagt upp ovan är att cyklister ställer cyklar på tvären, antingen framför eller bakom och så fick det bara plats några få cyklar eftersom de utnyttjar så många platser var.
Edit tipsade mig om att Bruse skriver mer kon
Vad som händer med ställen som Linus lagt upp ovan är att cyklister ställer cyklar på tvären, antingen framför eller bakom och så fick det bara plats några få cyklar eftersom de utnyttjar så många platser var.
Edit tipsade mig om att Bruse skriver mer kon
Quote from Rasmus Olsson on 25 September 2012, 09:33Om jag får vara lite OT, så förfasas polisen i Stockholm att cyklister parkerar sina cyklar varhelst i stan, mot stolpar osv, istället för i cykelställen.
men problemet är ju att det är för få cykelparkeringar inne i stan. Om jag minns rätt så finns det
Om jag får vara lite OT, så förfasas polisen i Stockholm att cyklister parkerar sina cyklar varhelst i stan, mot stolpar osv, istället för i cykelställen.
men problemet är ju att det är för få cykelparkeringar inne i stan. Om jag minns rätt så finns det
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 10:09Kungsbacka kommun tar aktiv kontakt med sina innevånare och lyssnar iaf Gazzah. Det är mer än vad andra kommuner jag bott i gjort.
Anledningen till att hon frågar är att vi på möten med kommunen varit noga med att påpeka att den där typen av "ställ" bar
Kungsbacka kommun tar aktiv kontakt med sina innevånare och lyssnar iaf Gazzah. Det är mer än vad andra kommuner jag bott i gjort.
Anledningen till att hon frågar är att vi på möten med kommunen varit noga med att påpeka att den där typen av "ställ" bar
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 10:15De ni kallar skrot borde vara mer solida, men med ett långt vajerlås av god kvalitet så funkar de, inte mot de som har rejäla doningar med sig att knipsa med, men å andra sidan ha ngn med sig strömkälla och vinkelslip så vet jag inte vad som håller?
I vä
De ni kallar skrot borde vara mer solida, men med ett långt vajerlås av god kvalitet så funkar de, inte mot de som har rejäla doningar med sig att knipsa med, men å andra sidan ha ngn med sig strömkälla och vinkelslip så vet jag inte vad som håller?
I vä
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 11:05Petter: Var vid Kronprinsen finns de burarna/skjulen? Är de i så fall inte enbart till för boende/anställda i kåken?
Petter: Var vid Kronprinsen finns de burarna/skjulen? Är de i så fall inte enbart till för boende/anställda i kåken?
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 15:12Jag har någonstans sett en stolpe med en "krok" som man hänger sadeln i och över sadeln är ett litet "tak" som håller sadeln torr. I och med att man hänger upp cykeln så lutar den inte på eget stöd och tar onödig plats. Har letat förgäves efter en bild me
Jag har någonstans sett en stolpe med en "krok" som man hänger sadeln i och över sadeln är ett litet "tak" som håller sadeln torr. I och med att man hänger upp cykeln så lutar den inte på eget stöd och tar onödig plats. Har letat förgäves efter en bild me
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 15:19Det går att dra en plastpåse om sadeln.
Det går att dra en plastpåse om sadeln.
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 15:45Det var några år sedan jag var där. Antagligen är de bara till för boende/anställda men ser väldigt bra ut ändå.
Om folk inte vet hur man ska ställa cykeln i de ställ som Linus visar till så kan nog dom flesta lära sig. I Malmö är det iaf just den sorten
Det var några år sedan jag var där. Antagligen är de bara till för boende/anställda men ser väldigt bra ut ändå.
Om folk inte vet hur man ska ställa cykeln i de ställ som Linus visar till så kan nog dom flesta lära sig. I Malmö är det iaf just den sorten