Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

hej
ska springa min första halvmara på kungsholmen..
har känts riktigt bra fram tills nu.
börjar helt plötsligt bli nervös att jag inte ska klara det..
fast jag inte tycker jag borde vara det..

ha det
jonas

Klart du klarar det, frågan är bara hur plågsamt det blir. Försök att starta i lugnt tempo och ha inställningen att hellre springa fortare på sista varvet än på första. Det är ofta en vinnande taktik.

hej
tackar..
hade tänkt försöka ta det lungt..
kan det inte va lätt att bli medrykt av nånman tycker håller ett bra tempo?
mvh
jonas

Det är jättelätt att bli medryckt, och köra på lite (eller mycket) för hårt. Jag gissar att de flesta här har gjort det misstaget. Ohh det är därför vi tjatar så om att man ska ta det lugnt. 🙂

Om du har tempo-mätning i löparur så gå på det. Annars kans

Är det lätt att bli medryckt av andra löpare? - Ja, inte bara lätt utan snudd på oundvikligt. Av 100 löpare så springer nog 97 för fort första kilometrarna. Ta det därför lugnare än lugnt i början och njut sedan av upplevelsen av att springa om löpare eft

Första gången för mig oxå, lycka till

Samtidigt kan man utnyttja suget till att prestera bättre än de flesta klarar av att göra på egen hand, men det är en balansgång.

Hur har du tränat då?

Jag ska springa också! 🙂 Inte sprungit halvmara på 10 år! 🙂
har skrivit lite inlägg om hur man kan ladda för lopp!

http://ansofisticated.blogspot.com

Jag hoppas det går bra- mycket i huvudet och pannben är också att inte dras me

Sprang min föra halvmara i höstas och var oxå nervös innan, för mig blir det alltid en viss anspänning inför lopp men det hör nästan till. På väg till Bellmanstafetten i sensomras hörde jag en tjej på tunnelbanan berätta för sin kompis att hon var torr i

mors
tack ska ni ha allihoppa.

mvh
jonas

12