Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ja just - 3 veckor innan. Ännu bättre... Seedning eller inte - det verkar vara ett trevligt lopp och fin bansträckning med mycket spring längs vattnet. 🙂

Hur snabb behöver man vara för att tjäna något i startgrupphänsyn om man aldrig sprungit något lopp tidigare? Om man aldrig sprungit något lopp tidigare hamnar man väl längst bak - vad måste man prestera för att flytta fram i startgrupp på maran. Någon so

Man tjänar helt klart på att starta i en bra startgrupp på marathon. Jag har aldrig startat i sista startgrupp, men enligt uppgift är det rejält trångt ganska länge. Det gör både att det går långsammare och att man slösar kraft på att kryssa mellan andra

Tack Pontus!

Hej!

Jag är anmäld och ska springa Kungsholmen Runt 10 maj. I tisdags sprang jag för första gången i mitt liv två mil, för att veta mentalt att jag klarar av det. Mitt modesta mål för KR är 2:15-2:20, och jag sprang lite snabbare än så på mitt långpass i

Nu finns de officiella resultaten.

http://www.kungsholmenrunt.se/Main/resultat2008.asp

2:15, 536:e plats av 555 är - tro det eller ej - en prestation jag är riktigt nöjd över. Jag tog mig i mål, LITE snabbare än planerat vid starten.

Kul med så många startande i halvmaran, fler än jag trodde. Men lite väl trångt i starten.

Skönt och roli

Grattis Magnus, jättekul! Och hoppas det gav mersmak för fler tävlingar 🙂

1:33:51 - kalasnöjd med att kvala C-gruppen!
(se racereport i bloggen)

Fredrika: Absolut - det blir definitivt fler. Har redan mentalt börjat genomföra Stockholm Halvmaraton under två timmar 🙂

12