Quote from Guest on 23 March 2008, 07:29Undrar om det är vanligt att få ont i höftböjarna när man är nybörjare på att springa?
Har just börjat öka farten lite mer och får ofta känning efter några kilometers löpning. Jag ska ge Eeze en chans att reparera vad som än har hänt, men tips emottages
Undrar om det är vanligt att få ont i höftböjarna när man är nybörjare på att springa?
Har just börjat öka farten lite mer och får ofta känning efter några kilometers löpning. Jag ska ge Eeze en chans att reparera vad som än har hänt, men tips emottages
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 07:39Är det inte dags att köra lite cykelträning om du kör triathlon?
Är det inte dags att köra lite cykelträning om du kör triathlon?
Quote from Lisa Bringhed on 23 March 2008, 07:58Jag har haft ont i höftböjarna från och till de senaste åren. Det har för mig berot på för dålig rörlighet (stretching), stram höftböjare. Det kan vara ide för dig att kolla med en sjukgymnast. De gjorde en ganska enkel test på mig, kan försöka förklara h
Jag har haft ont i höftböjarna från och till de senaste åren. Det har för mig berot på för dålig rörlighet (stretching), stram höftböjare. Det kan vara ide för dig att kolla med en sjukgymnast. De gjorde en ganska enkel test på mig, kan försöka förklara h
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 09:35David - planen är att så snart som möjligt dra igång utesäsongen på cykel, men jag har inga vinterdäck på, så jag är lite försiktig ännu. Cyklingen ser jag som det "minst svåra" momentet i triathlon (åtminstone på min nivå), så därför har jag koncentrerat
David - planen är att så snart som möjligt dra igång utesäsongen på cykel, men jag har inga vinterdäck på, så jag är lite försiktig ännu. Cyklingen ser jag som det "minst svåra" momentet i triathlon (åtminstone på min nivå), så därför har jag koncentrerat
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 10:48du ska inte känna avhöftböjaren vid löpning.
gå och få rygg och bålstbilitet kollad.
du ska inte känna avhöftböjaren vid löpning.
gå och få rygg och bålstbilitet kollad.
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 10:57Känner av höftböjaren gör jag också ibland när jag springer, men det är när jag sprungit riktigt långt och hårt. Man blir trött i höftböjarna till slut när man springer långt/hårt, men jag antar att det inte är den typen av "ont" du menar? Det onda som me
Känner av höftböjaren gör jag också ibland när jag springer, men det är när jag sprungit riktigt långt och hårt. Man blir trött i höftböjarna till slut när man springer långt/hårt, men jag antar att det inte är den typen av "ont" du menar? Det onda som me
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 11:15Fia-Lotta - jag känner igen mina höftböjare i din beskrivning! Det kommer precis som du skriver när jag sprungit hårdare än vanligt (och även mer nerför än vanligt). Jag känner mer i vänster ben, men det beror väl på att man springer på vänster sida på as
Fia-Lotta - jag känner igen mina höftböjare i din beskrivning! Det kommer precis som du skriver när jag sprungit hårdare än vanligt (och även mer nerför än vanligt). Jag känner mer i vänster ben, men det beror väl på att man springer på vänster sida på as
Quote from Funbeat user on 23 March 2008, 13:09Åsa: Fråga mina höftböjare hur dom mådde sista biten av förra helgens mastodontterränglöpning backe upp å backe ner i 32 km..... Gulp!! (#) Personligen tycker jag att du ska lugna dig med att öka distans/fart på ett tag - dra ner lite om du får ont efte
Åsa: Fråga mina höftböjare hur dom mådde sista biten av förra helgens mastodontterränglöpning backe upp å backe ner i 32 km..... Gulp!! (#) Personligen tycker jag att du ska lugna dig med att öka distans/fart på ett tag - dra ner lite om du får ont efte
Quote from Karro Larsson on 24 March 2008, 22:21Jessica: Jag får ofta ont just där efter löpning (läs lufsande) och har "konstaterat" eller vad man ska kalla det av sjukgymnast att jag har dålig bål- och ryggstabilitet. Jag har en hel skrälldus övningar på detta. Är detta alltså lösningen för att slipp
Jessica: Jag får ofta ont just där efter löpning (läs lufsande) och har "konstaterat" eller vad man ska kalla det av sjukgymnast att jag har dålig bål- och ryggstabilitet. Jag har en hel skrälldus övningar på detta. Är detta alltså lösningen för att slipp
Quote from Funbeat user on 25 March 2008, 00:46ja det har avsolut med det att göra.
har man fått igång musklern så gäller 8 veckors daglig medveten och koncentrerad aktiverning av dessa (rehab) för att få dem att börja jobba utomatiskt
ja det har avsolut med det att göra.
har man fått igång musklern så gäller 8 veckors daglig medveten och koncentrerad aktiverning av dessa (rehab) för att få dem att börja jobba utomatiskt