Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKvala till London Marathon?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det samma sak med London Marathon som till New York Marathon att man kan kvala in gamla meriter? Om jag har förstått det rätt så är det inte bara att anmäla sig. Man "ansöker" om att få vara med och springa där också.

TT

Nej, i London är det bara boende i UK som kan kvala in på tid. Vi utlänningar får bara köpa plats av researrangörer (eller möjligen vara med i det stora lotteriet, men det är redan fullt).

Tillochmed girigare än Göteborgsvarvet.

Tråkigt. 🙁

TT

Hmm. Jag funderar också på detta....

Men jag funderar på om jag kan ha hittat ett kryphål, som dock förutsätter en grej.

Det står ju på hemsidan att man kan kvala in för mästerskap. Gäller iofs då om man gjort under 2:45. Förutsättningen dock är att man

Meddela mig gärna om kryphålet funkar Ola. Det är ju kanon om det funkar bara man gjort under 2.45!

Enda som är trist med VLM är att det går så tidigt på säsongen. Själv hinner jag inte ens springa på asfalt innan startskottet går.

Ska bara göra under 2:45 först 🙂

Men funderar faktiskt på att leta lite efter nån brittisk förening, helst då någon som har mycket aktivitet på nätet. Hjälp mottages tacksamt 🙂

Gör detta mest för att jag absolut inte vill ge bort en massa pengar till

Om ni är tillräckligt snabba kan ni alltid starta i elitledet annars 😉

Själv bet jag i det sura äpplet och köpte ett svindyrt startbevis (och hotellnätter) via Springtime förra året. Det blev nytt mara-PB; utnyttjade min ilska över att det blev dyrt til

oops. verkar finnas ett par att gå igenom

About Club Finder UK

7(!) retsamma sekunder kvar, Ola!

12