Quote from Guest on 27 January 2011, 19:05En av mina svagheter är att vila och att NJUTA av vilan.
Har fått känna på en riktig otrevlig känsla (igår när jag var ute på långpass och helt enkelt tog slut....:-( )Så, jag börjar inse att jag måste satsa på riktig ordentlig återhämtning den dagen som
En av mina svagheter är att vila och att NJUTA av vilan.
Har fått känna på en riktig otrevlig känsla (igår när jag var ute på långpass och helt enkelt tog slut....:-( )Så, jag börjar inse att jag måste satsa på riktig ordentlig återhämtning den dagen som
Quote from Funbeat user on 27 January 2011, 19:15Sova gott och stressa mindre vill jag slå ett slag för.
Själv uppfyller jag ovanstående och har både ett stillasittande jobb och fritid, så de dagar jag inte "tränar" behöver jag ändå så mycket rörelse som möjligt. Det skulle ge mig den bästa återhämtnin
Sova gott och stressa mindre vill jag slå ett slag för.
Själv uppfyller jag ovanstående och har både ett stillasittande jobb och fritid, så de dagar jag inte "tränar" behöver jag ändå så mycket rörelse som möjligt. Det skulle ge mig den bästa återhämtnin
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 00:01@Anna
Får man fråga hur du tog slut? Kört så pass långa pass förut osv?
Ofta brukar det bli att ta tag i saker som städ eller annat man skjutit på för att man stuckit ut och sprungit istället för att bara lägga sig i soffan (det fungerar inte för mig he
@Anna
Får man fråga hur du tog slut? Kört så pass långa pass förut osv?
Ofta brukar det bli att ta tag i saker som städ eller annat man skjutit på för att man stuckit ut och sprungit istället för att bara lägga sig i soffan (det fungerar inte för mig he
Quote from Catharina Brattlin on 28 January 2011, 08:45Anna, Dina promenader som Du går i veckan borde väl vara ypperlig återhämtning? 🙂
Själv har jag, som regel, EN helvilodag i veckan. Inte för att jag behöver den alla gånger utan för att livet kommer emellan och det inte funkar med träning den dagen.
M
Anna, Dina promenader som Du går i veckan borde väl vara ypperlig återhämtning? 🙂
Själv har jag, som regel, EN helvilodag i veckan. Inte för att jag behöver den alla gånger utan för att livet kommer emellan och det inte funkar med träning den dagen.
M
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 08:52Jag brukar ta och vila ett par dagar om jag känner att kroppen är slut. Brukar ta riktig vila. Inte träna något annat heller utan vila ordentligt till krafterna är tillbaka. Ät också ordentligt med kolhydrater.
Jag brukar ta och vila ett par dagar om jag känner att kroppen är slut. Brukar ta riktig vila. Inte träna något annat heller utan vila ordentligt till krafterna är tillbaka. Ät också ordentligt med kolhydrater.
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 09:22Ta och se på dig själv ur ett fågelperspektiv. Vad ser du?
Se till att det är mer kvalité på det du gör. En hård träning efterföljs av vila...så är det bara. Det borde man inte bli stressad av. Annars blir man bara trött, skadad, (utbränd?)...tappar moti
Ta och se på dig själv ur ett fågelperspektiv. Vad ser du?
Se till att det är mer kvalité på det du gör. En hård träning efterföljs av vila...så är det bara. Det borde man inte bli stressad av. Annars blir man bara trött, skadad, (utbränd?)...tappar moti
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 10:35Jag tror inte det handlar om att du tar slut pga ett eller några pass, utan mer hur du generellt fördelar dina pass under tex en vecka. Efter två riktigt tuffa träningsdagar kan det vara klokt att vila en dag. Men du kan i vissa fall träna i stort sätt en
Jag tror inte det handlar om att du tar slut pga ett eller några pass, utan mer hur du generellt fördelar dina pass under tex en vecka. Efter två riktigt tuffa träningsdagar kan det vara klokt att vila en dag. Men du kan i vissa fall träna i stort sätt en
Quote from Funbeat user on 28 January 2011, 15:32Här är lite tips som jag försöker lägga in mellan passen för att återhämta mig:
Efter tuffa pass går jag gärna i kompressionsstrumpor, Sovmorgon då och då för att sova ut, Drick och ät ordentligt, En kvarts avslappning på spikmattan är toppen, se till att
Här är lite tips som jag försöker lägga in mellan passen för att återhämta mig:
Efter tuffa pass går jag gärna i kompressionsstrumpor, Sovmorgon då och då för att sova ut, Drick och ät ordentligt, En kvarts avslappning på spikmattan är toppen, se till att
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 11:15Vila för mig är aktiv vila. Jag tror egentligen inte på helt passiva dagar där man bara ligger på soffan, tittar på TV och äter chokladpraliner.
I dag efter att ha sprungit 24-timmars i helgen känner jag mig helt mörbultad och skulle helst vilja åka rull
Vila för mig är aktiv vila. Jag tror egentligen inte på helt passiva dagar där man bara ligger på soffan, tittar på TV och äter chokladpraliner.
I dag efter att ha sprungit 24-timmars i helgen känner jag mig helt mörbultad och skulle helst vilja åka rull
Quote from Funbeat user on 31 January 2011, 11:29Grattis till ett väl genomfört 24 timmars!
Själv skulle jag inte rört en fena på en vecka (förutom jobb och hushållsarbete som man ju aldrig kommer undan).
Grattis till ett väl genomfört 24 timmars!
Själv skulle jag inte rört en fena på en vecka (förutom jobb och hushållsarbete som man ju aldrig kommer undan).