Quote from Guest on 11 October 2012, 08:53Jag har ibland svårt att hinna med långpass på vrckodagarna både vad gäller löpning och cykling. Däremot har jag ca 1mil till jobbet som jag nångra dar brukar ta som joggingtur. Kroppen får ju vila ca 8h men hur stor skillnad blir det att springa 2 mil i
Jag har ibland svårt att hinna med långpass på vrckodagarna både vad gäller löpning och cykling. Däremot har jag ca 1mil till jobbet som jag nångra dar brukar ta som joggingtur. Kroppen får ju vila ca 8h men hur stor skillnad blir det att springa 2 mil i
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 09:03Läs den här artikeln:
http://triathlete-europe.competitor.com/2012/09/26/what-are-the-real-benefits-of-recovery-runs/Hans slutsatser tycker jag inte är så adekvata, eller de är inte så relaterade till studien han refererar. Hursomhelst så har man låtit
Läs den här artikeln:
http://triathlete-europe.competitor.com/2012/09/26/what-are-the-real-benefits-of-recovery-runs/
Hans slutsatser tycker jag inte är så adekvata, eller de är inte så relaterade till studien han refererar. Hursomhelst så har man låtit
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 09:08Eftersom du har svårt att hinna med 2mil så är ju 2x1mil fantastiskt bra. För långsiktig löparutveckling så är total volym absolut viktigast, och det finns massa fördelar med att dela upp den på fler pass. Siktar du på marathon eller liknande bör du ju sp
Eftersom du har svårt att hinna med 2mil så är ju 2x1mil fantastiskt bra. För långsiktig löparutveckling så är total volym absolut viktigast, och det finns massa fördelar med att dela upp den på fler pass. Siktar du på marathon eller liknande bör du ju sp
Quote from Funbeat user on 11 October 2012, 21:33Den studien var ju lite intressant. De skriver att den ben som tränade två gånger varannan dag ökade uthålligheten med 90% mer än det andra, ändå förespråkar de bara recovery runs om man springer 4 gånger eller mer. Får leta lite fler studier.
Men jag tr
Den studien var ju lite intressant. De skriver att den ben som tränade två gånger varannan dag ökade uthålligheten med 90% mer än det andra, ändå förespråkar de bara recovery runs om man springer 4 gånger eller mer. Får leta lite fler studier.
Men jag tr
Quote from Funbeat user on 14 October 2012, 16:47Har för mig att Jack Daniels säger att andra passet kan tillgodoräknas 2/3 om du delar upp ett långpass i två pass
Har för mig att Jack Daniels säger att andra passet kan tillgodoräknas 2/3 om du delar upp ett långpass i två pass
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 13:57@ Pär: Men denna slutsatsen är väl inte så konstigt? Om du tränar minst 4 ggr så har du minst ett pass utan vilodag innan. Om du alltid har vilodagar hamnar du aldrig i detta "pre-fatigued state" som de pratar om.
@ Pär: Men denna slutsatsen är väl inte så konstigt? Om du tränar minst 4 ggr så har du minst ett pass utan vilodag innan. Om du alltid har vilodagar hamnar du aldrig i detta "pre-fatigued state" som de pratar om.