Quote from Guest on 8 August 2010, 21:57Funderar över sambandet mellan lågt blodtryck och sommarlöpning. Upplever att jag är mer värmekänslig än flertalet löpare i min omgivning. Det går att träna upp säjer många. Har provat att plåga mig många ggr men inte blir jag tåligare för det. Kan ett lå
Funderar över sambandet mellan lågt blodtryck och sommarlöpning. Upplever att jag är mer värmekänslig än flertalet löpare i min omgivning. Det går att träna upp säjer många. Har provat att plåga mig många ggr men inte blir jag tåligare för det. Kan ett lå
Quote from Magnus Gelang on 8 August 2010, 22:07Nu brukar jag inte springa när det är varmt, men om man generellt pratar om värme så är jag inte alls känslig för värme och jag har också lågt blodtryck (ca 110-115 över 60-65).
Nu brukar jag inte springa när det är varmt, men om man generellt pratar om värme så är jag inte alls känslig för värme och jag har också lågt blodtryck (ca 110-115 över 60-65).
Quote from Funbeat user on 8 August 2010, 22:16Samma som Åsa, relativt lågt blodtryck (sista mätningen från i våras: 115/60) men inga större problem med värmen.
Samma som Åsa, relativt lågt blodtryck (sista mätningen från i våras: 115/60) men inga större problem med värmen.
Quote from Funbeat user on 9 August 2010, 00:21Mitt blodtryck är 90 över 60 och så har det alltid varit. Jag har även alltid varit känslig för värme, men min teori är att det snarare handlar om lufttrycket än själva plusgraderna. Dvs när det går från lågtryck (som borde passa mig bättre) till högtryck
Mitt blodtryck är 90 över 60 och så har det alltid varit. Jag har även alltid varit känslig för värme, men min teori är att det snarare handlar om lufttrycket än själva plusgraderna. Dvs när det går från lågtryck (som borde passa mig bättre) till högtryck