Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLäkare och/eller sjukgymnast?
You need to log in to create posts and topics.

12

Har problem med smärtor i ena smalbenet... Jag har vilat ett par veckor, käkat Voltaren, gjort fotledsrelaterade rehabövningar på egen hand men sitter fortfarande fast i omöjligt-att-träna-träsket...
Benet värker fortfarande efter att ha sprungit vid buss

Jag har goda erfarenheter av naprapater, de är bra på "rörelserelaterade" åkommor.
Skulle välja det före (allmän)läkare och även sjukgymnast.
Lycka till!

Edit. Jag har varit hos City-kliniken i Gbg.

Jag tycker sjukgymnaster är bra, men är inte så nöjd med den hjälp jag har fått av idrottsläkare. Jag har varit hos några stycken av varje. Även en naprapat, som verkade bra.

Finns mycket som är muskelrelaterat. Nästan inga av de problem jag haft har inte gått att lösa med hjälp av stretching hos naprapat.

Läkare vet ju också hur man ska göra, men du får ingen direkt behandling utan de visar bara och så är det upp till dig.

Skatås motionscentral.
http://www.kaisalagstrom.se/index.htm

80 spänn. Som hittat! 😀

Jag kan rekommendera Naprapatlabbet på Övre Husargatan. Har nyligen fått hjälp av dem då jag hade problem med löparknä. Efter två besök kan jag nu springa utan några som helst problem.

Det han gjorde, för jag var hos killen där, var att trycka rätt ett

Vad har du för skor, vilket underlag har du sprungit på? Har du ramlat, fått en smäll innan problemet uppstod eller bara kom det? På vilken sida av skenbenet sitter smärtan? I vilken omfattning har du tränat och vad?

Vid benhinneinflammation eller liknan

Innan du gör något annat, dvs. lägger ut ett antal hundralappar, ta först reda på om det mest sannolikt är en stressfraktur. Det kan du göra själv.

Fast är det inte lite svårt att avgöra själv om man inte är läkare eller så?

Nej. Tro mig att jag beundrar de svenska läkarna, som jag har fått mycken hjälp av. Men om vi förutsätter tillgång till noll apparater, så kan man nog avgöra lika bra själv om det är en sannolik stressfraktur eller ej, bara man vet hur man gör (undersökni

12