Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLäkarintyg för Marathon
You need to log in to create posts and topics.

Jag skall springa Paris marathon och de kräver ett läkarintyg. Vad brukar ett sådant kosta. Min vårdcentral vill ha ca 1100kr, tycker det låter för mycket.

Detta måste jag också ordna men har inte heller lust att lägga ut alltför mkt pengar.
Jag hittade denna tråd i ämnet och funderar på att följa deras exempel:

http://www.runnersworld.co.uk/forum/forummessages.asp?UTN=133637&URN=6&dt=4&srchdte=0&cp=1&v=1&s

En enkel form av tävlingslicens är att om din klubb är med
i RF ( Riksidrottsförbundet ) så har klubben ett licens nr.
Tag detta och lägg till dina födelsedata.

Det blir många siffror och ser förtroendeingivande ut.
Har fungerat när jag varit tvungen at

Säkert ingen som kollar huruvida du tillverkat ditt intyg själv. Jag har dock gått till min vårdcentral och fått underskrift och stämpel av en läkare som kan tillräckligt med franska för att förstå vad han skriver under. Det kostade mig 250 kr (och då sli

Vad har intyget för betydelse för mig om nåt händer?
Eller är det bara till för arr?

Erik: Det är för att arrangören vill frånsäga sig ansvar i det fall du hamnar på sjukhus eller dör till följd av ditt deltagande i loppet. I Sverige har ju inte arrangören samma ansvarsbörda. Där säger man ju oftast nåt i stil med "starta inte om du inte

Min läkare lyssnade på lunrna, kollade blodtryck och ställde några hälsorelaterade frår. Han avslutade med att vist påpeka att de långlopp jag sprungit förut är bevis nog på att jag bör kunna riva av ännu ett.

skrev Viktor.
Då jag också tillbringar tid

När jag skulle springa maraton i Frankrike i höstas så mailade jag mitt läkarintyg till företagsläkaren som skrev under det, stämplade det med allsköns härliga stämplar som en fransk organisatör bara älskar.

Kostade inte ett öre. Inte för mig i.a.f. (V)

Jag tog med mig en kopia på triathlonlicensen. Det var också gratis. Själva licensen är rena vinstaffären i sig...

Ja jag själv tog alla stämplarna som fanna på Kolarmora Behandlingshems kontor å stämplade...typ inkommande post å retur oläsligt etc....skrev sen en autograf som jag inte längre kommer ihåg....Rune EMBRANT...tror jag visst att det var. Å sen är det ju ba