Quote from Guest on 2 July 2010, 20:24Lönar det sig med våtdräkt om man ska simma 400m i en triathlon tävling med tanke på växlingen? Hur mycket snabbare simmar man egentligen med en våtdräkt som nybörjare?
Lönar det sig med våtdräkt om man ska simma 400m i en triathlon tävling med tanke på växlingen? Hur mycket snabbare simmar man egentligen med en våtdräkt som nybörjare?
Quote from Elias Engqvist on 2 July 2010, 20:34Frågan är nog ffa om du som nybörjare kan få av dig dräkten snabbt!
Simmar du frisim så går det snabbare (Jag skulle gissa att förbättringsprocenten är som störst då du är dålig på att crawla!) med våtdräkt. (En halv minut på 400m?)
Frågan är nog ffa om du som nybörjare kan få av dig dräkten snabbt!
Simmar du frisim så går det snabbare (Jag skulle gissa att förbättringsprocenten är som störst då du är dålig på att crawla!) med våtdräkt. (En halv minut på 400m?)
Quote from Funbeat user on 2 July 2010, 20:49Testa 400 med dräkt på tid inkl. avtagning av dräkt. Bada av och få bort mjölksyran och vila en stund. Simma samma sträcka utan våtdräkt på tid. voila (t+)
Testa 400 med dräkt på tid inkl. avtagning av dräkt. Bada av och få bort mjölksyran och vila en stund. Simma samma sträcka utan våtdräkt på tid. voila (t+)
Quote from Jonas Täng on 2 July 2010, 21:20Jag skulle nog inte köra våtdräkt på den distansen för jag är värdelös på att få av dräkten snabbt. Kanske för att den sitter så attans tajt i år också.
Jag skulle nog inte köra våtdräkt på den distansen för jag är värdelös på att få av dräkten snabbt. Kanske för att den sitter så attans tajt i år också.
Quote from Lotta W on 2 July 2010, 21:47Det är underligt att dräkten krymper så mycket varje vinter...
Det är underligt att dräkten krymper så mycket varje vinter...
Quote from Fredrik Petersson on 2 July 2010, 21:53Tävlingen är imorgon så jag hinner tyvärr inte testa. Tempen i vattnet och grupptrycket får avgöra.
Tävlingen är imorgon så jag hinner tyvärr inte testa. Tempen i vattnet och grupptrycket får avgöra.
Quote from j sollerman on 2 July 2010, 22:36du har väl köpt en dräkt för att den ska användas =) Och då får du ett bra tillfälle att träna på att få av den fort 😉
du har väl köpt en dräkt för att den ska användas =) Och då får du ett bra tillfälle att träna på att få av den fort 😉
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 09:52I bassäng så kapar jag 25-30 sec per 100meter med våtdräkt så ett par minuter snabbare på 400m är nog troligt.
I bassäng så kapar jag 25-30 sec per 100meter med våtdräkt så ett par minuter snabbare på 400m är nog troligt.
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 10:14Då har han 1,40-2.00 att få av sig våtdräkten 😉
Själv tjänar jag nog bara 5 sekunder/100 m.
Då har han 1,40-2.00 att få av sig våtdräkten 😉
Själv tjänar jag nog bara 5 sekunder/100 m.
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 10:5615sek/100m i bassäng ger det mig.
15sek/100m i bassäng ger det mig.