Quote from Håkan Öhling on 3 July 2010, 11:11Det tar inte så många sekunder att ta av sig våtdräkten som man tror. Förra året körde jag utan i Västerås och ananlysen efteråt visade att man tjänar ganska mycket på att ha våtdräkt trots allt. Jag tjänar också ca 5 sek per 100m.
Det tar inte så många sekunder att ta av sig våtdräkten som man tror. Förra året körde jag utan i Västerås och ananlysen efteråt visade att man tjänar ganska mycket på att ha våtdräkt trots allt. Jag tjänar också ca 5 sek per 100m.
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 11:1810-15s/100m för mig också. Även om det tar lite tid att få av den ska man inte underskatta hur krångligt det kan vara att få på skor på fötter som tappat känseln, med fingrar som gjort detsamma. Har man inte våtdräkt behöver man nog inte skaffa en för en
10-15s/100m för mig också. Även om det tar lite tid att få av den ska man inte underskatta hur krångligt det kan vara att få på skor på fötter som tappat känseln, med fingrar som gjort detsamma. Har man inte våtdräkt behöver man nog inte skaffa en för en
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 12:11Hur är det med avklädningen då? Sedan jag började få upp ögonen för sporten så har det alltid rekommenderats att man börjar zippa upp när man är på väg upp från vattnet och sen springer med neddragen dräkt till cykeln. Där drar man av hela dräkten.
Nu på
Hur är det med avklädningen då? Sedan jag började få upp ögonen för sporten så har det alltid rekommenderats att man börjar zippa upp när man är på väg upp från vattnet och sen springer med neddragen dräkt till cykeln. Där drar man av hela dräkten.
Nu på
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 12:47Vart går gränsen för vad som är våtdräkt? Är det täckta axlar och nedanför knäna? Min triathlon dräkt är en heldräkt som ser ut lite som en våtdräkt utan armar.
Vart går gränsen för vad som är våtdräkt? Är det täckta axlar och nedanför knäna? Min triathlon dräkt är en heldräkt som ser ut lite som en våtdräkt utan armar.
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 13:00Tord, I Sverige så brukar en del ta av sig våtdräkten direkt när de kommer upp från vattnet, bl a jag. tycker det är lättare att få av den när den är så blöt som möjligt. Utomlands så brukar det vara regel på att man inte får ta av sig den mer än till mid
Tord, I Sverige så brukar en del ta av sig våtdräkten direkt när de kommer upp från vattnet, bl a jag. tycker det är lättare att få av den när den är så blöt som möjligt. Utomlands så brukar det vara regel på att man inte får ta av sig den mer än till mid