Quote from Guest on 22 November 2010, 10:06Får ont i "pektån" när jag springer lite längre, för mig 12+km.
Får en liten blodblåsa längst fram, naglarna är korta fötterna vårdar jag med jämna mellanrum med fotfil och mjukgörande kräm.
Jag har dock en "pektå" som är lite längre än stortån, vanligt
Får ont i "pektån" när jag springer lite längre, för mig 12+km.
Får en liten blodblåsa längst fram, naglarna är korta fötterna vårdar jag med jämna mellanrum med fotfil och mjukgörande kräm.
Jag har dock en "pektå" som är lite längre än stortån, vanligt
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 10:16Har samma problem. En halv storlek större tycker jag inte är något problem utan är bra. Större än så tycker jag att jag börjar tappa kontakten, men det en del springer med betydligt större skor.
Tejpa preventivt brukar hjälpa. Jag har börjat testa att kö
Har samma problem. En halv storlek större tycker jag inte är något problem utan är bra. Större än så tycker jag att jag börjar tappa kontakten, men det en del springer med betydligt större skor.
Tejpa preventivt brukar hjälpa. Jag har börjat testa att kö
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 10:23Jag har två tår som är längre än stortån. Jag brukar hålla mig kring min normala storlek (men det är märkesberoende, Asics får jag alltid gå upp i), men välja dojjor som är utformade så att tårna får plats.
Jag har två tår som är längre än stortån. Jag brukar hålla mig kring min normala storlek (men det är märkesberoende, Asics får jag alltid gå upp i), men välja dojjor som är utformade så att tårna får plats.
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 11:38Plats finns det, är lite osäker på vad det beror på, men antar att tåspetsen får sig en liten tryckare vid varje steg som efter ett tag blir en blåsa.
Får ta och testa löparknut och se om det hjälper.
Plats finns det, är lite osäker på vad det beror på, men antar att tåspetsen får sig en liten tryckare vid varje steg som efter ett tag blir en blåsa.
Får ta och testa löparknut och se om det hjälper.
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 11:53Mitt tips är att försöka hitta skor i större storlek som är längre men inte bredare.
Ett drastiskt alternativ jag sett är att helt enkelt skära upp skorna för att skapa mer utrymme för tårna. Det är inte helt ovanligt att ultradistanslöpare gör så men då
Mitt tips är att försöka hitta skor i större storlek som är längre men inte bredare.
Ett drastiskt alternativ jag sett är att helt enkelt skära upp skorna för att skapa mer utrymme för tårna. Det är inte helt ovanligt att ultradistanslöpare gör så men då
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 12:05Ja, för mig får tårna normat plats och gå i skorna hade inte varit ett problem. Vissa skor ger sig lite i snörningen efter ett tag så att foten börjar röra sig lite, det är därför jag experimenterar lite mer löparsnörning.
Sedan tror jag delvis att det
Ja, för mig får tårna normat plats och gå i skorna hade inte varit ett problem. Vissa skor ger sig lite i snörningen efter ett tag så att foten börjar röra sig lite, det är därför jag experimenterar lite mer löparsnörning.
Sedan tror jag delvis att det
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 12:37Stödtejpa? Tejpar du den så att du inte kan böja ner den?
Stödtejpa? Tejpar du den så att du inte kan böja ner den?
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 12:39Brooks är ganska rymliga framtill, tycker jag ...
Brooks är ganska rymliga framtill, tycker jag ...
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 13:51Mja, jag har en ganska kraftig tejp som jag brukar använda mig av och resultatet blir en stödtejpning vare sig jag vill eller inte :D. Jag har inte funderat så mycket på varför det verkar hjälpa förrän nu egentligen, jag har alltid antagit att tån slår i
Mja, jag har en ganska kraftig tejp som jag brukar använda mig av och resultatet blir en stödtejpning vare sig jag vill eller inte :D. Jag har inte funderat så mycket på varför det verkar hjälpa förrän nu egentligen, jag har alltid antagit att tån slår i