Quote from Guest on 23 June 2011, 19:51Ska simma vansbro för första gången iår och tittar på en våtdräkt. Sitter och tittar på en fullång dräkt men väger mellan lång- eller kort-ärm.
Någon som kan ge mig ett tips?
Ska simma vansbro för första gången iår och tittar på en våtdräkt. Sitter och tittar på en fullång dräkt men väger mellan lång- eller kort-ärm.
Någon som kan ge mig ett tips?
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 20:01Jag har också samma funderingar?
Är det värt att satsa på en orcas jmf stadium/clas ohlsson dräkt runt 500 kr om ambitionen är att gå i mål på Vansbrosimmet för klassikern?
Jag har också samma funderingar?
Är det värt att satsa på en orcas jmf stadium/clas ohlsson dräkt runt 500 kr om ambitionen är att gå i mål på Vansbrosimmet för klassikern?
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 20:42Målet är vansbro för klassikern även om jag tidigare tävlat i simning.
Sen undrar jag också vilka mått som är viktigast att de blir rätt? Har problemet att jag är kort men har en väldigt stor bröstkorg och inte pinnsmal.
Har tittat på:
http://www.wetsui
Målet är vansbro för klassikern även om jag tidigare tävlat i simning.
Sen undrar jag också vilka mått som är viktigast att de blir rätt? Har problemet att jag är kort men har en väldigt stor bröstkorg och inte pinnsmal.
Har tittat på:
http://www.wetsui
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 16:48@Anders. Inga av de våtdräkter du länkar till är gjorda för simning. Om du bara ska ha en våtdräkt för att hålla dig varm under Vansbro och sen aldrig simma mer tycker jag att du lika gärna kan köpa en för bad och lek på Clas Ohlson eller motsv.
Våtdräkt
@Anders. Inga av de våtdräkter du länkar till är gjorda för simning. Om du bara ska ha en våtdräkt för att hålla dig varm under Vansbro och sen aldrig simma mer tycker jag att du lika gärna kan köpa en för bad och lek på Clas Ohlson eller motsv.
Våtdräkt
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 17:10Personligen föredrar jag att simma utan våtdräkt, men i tävlingar där dräkt är tillåten, måste man ju ha det eftersom det går så mycket fortare. Då simmar jag i en dräkt utan ärm. Jag har en amerikansk variant som heter Fit2Race, som jag inte tror finns a
Personligen föredrar jag att simma utan våtdräkt, men i tävlingar där dräkt är tillåten, måste man ju ha det eftersom det går så mycket fortare. Då simmar jag i en dräkt utan ärm. Jag har en amerikansk variant som heter Fit2Race, som jag inte tror finns a
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 10:58Har skaffat en kortärmad dräkt som funkar i bassäng. Provsimmade i öppet vatten nu i helgen och fick nästan panik, andnöd trots att jag var helt själv i sjön. Funderar på att sätta saxen i dräkten och göra om den till ärmlös. Tror ni det funkar ?
Kändes s
Har skaffat en kortärmad dräkt som funkar i bassäng. Provsimmade i öppet vatten nu i helgen och fick nästan panik, andnöd trots att jag var helt själv i sjön. Funderar på att sätta saxen i dräkten och göra om den till ärmlös. Tror ni det funkar ?
Kändes s
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 11:05klippa du själva armen av en dräkt kommer det är var helt öppet runt din axlar och ska fungera som ett fallskärm.
den kommer att fylls med vatten och du ska simma mycket långsammare.
klippa du själva armen av en dräkt kommer det är var helt öppet runt din axlar och ska fungera som ett fallskärm.
den kommer att fylls med vatten och du ska simma mycket långsammare.
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 11:08Det var det jag trodde 🙁
Det blir till att öva istället det funkar ju i basäng. Tar ett nytt dopp i kväll så får vi se om det blir bättre, annars får jag väl hyra/låna en större dräkt en gång för att se om det är dräkten eller min "skalle" som är felet
Det var det jag trodde 🙁
Det blir till att öva istället det funkar ju i basäng. Tar ett nytt dopp i kväll så får vi se om det blir bättre, annars får jag väl hyra/låna en större dräkt en gång för att se om det är dräkten eller min "skalle" som är felet
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 11:30Om den funkar i bassäng, dvs du känner dig inte instängd i den då, så borde det inte vara dräkten som är problemet. Den ändrar sig ju inte passformsmässigt eller på något annat vis för att du är i "mörkare vatten". Bara att jobba vidare på den mentala bit
Om den funkar i bassäng, dvs du känner dig inte instängd i den då, så borde det inte vara dräkten som är problemet. Den ändrar sig ju inte passformsmässigt eller på något annat vis för att du är i "mörkare vatten". Bara att jobba vidare på den mentala bit
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 11:43problem med andning kan också var pga kallvatten.
i bassängen är det minst 26C och ute är det max 18-20C
problem med andning kan också var pga kallvatten.
i bassängen är det minst 26C och ute är det max 18-20C