Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 11:50Jo jag blev nog lite i överaskad av det kalla vattnet, har som plan att i kväll `"bada" i våtdräkten i 5 minuter innan jag börjar simma och hålla mig på så grunt vatten att jag vet att jag bottnar allt för att hålla ner puls och andning. Simmar ju 2 km ut
Jo jag blev nog lite i överaskad av det kalla vattnet, har som plan att i kväll `"bada" i våtdräkten i 5 minuter innan jag börjar simma och hålla mig på så grunt vatten att jag vet att jag bottnar allt för att hålla ner puls och andning. Simmar ju 2 km ut
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 11:58Testa att värma upp ordentligt inna du hoppar i. Bra att ha skaplig puls innan du börjar simma!
Testa att värma upp ordentligt inna du hoppar i. Bra att ha skaplig puls innan du börjar simma!
Quote from Funbeat user on 27 June 2011, 17:32Köp en billig/begagnad ifall du ska bara simma en gång.
Annars köp en fulldräkt, kostar 1000:- och uppåt
Sen, när man har blivit bättre och jagar placeringar, kan det vara värd att investera i en som kostar runt 4-5000:-
http://www.wiggle.co.uk/swim/we
Köp en billig/begagnad ifall du ska bara simma en gång.
Annars köp en fulldräkt, kostar 1000:- och uppåt
Sen, när man har blivit bättre och jagar placeringar, kan det vara värd att investera i en som kostar runt 4-5000:-
Quote from Tomas Stöt on 1 July 2011, 05:49Jag tycker att det var en befrielse att komma ut i OW med min våtdräkt. Inomhus kändes den jättejobbig - vattnet håller 28-29 grader i min simhall så... Nu när jag har simmat ute 3 ggr så är jag verkligen nöjd med min våtdräkt som "bara" kostade 500 pix p
Jag tycker att det var en befrielse att komma ut i OW med min våtdräkt. Inomhus kändes den jättejobbig - vattnet håller 28-29 grader i min simhall så... Nu när jag har simmat ute 3 ggr så är jag verkligen nöjd med min våtdräkt som "bara" kostade 500 pix p
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 21:56Är det shorty eller fullängd du köpt på Stadium?
Har du testat i 16-17 graders vattentemp, jag funderar om det blir risk för domningar i händer/fötter vid den tempen?
Är det shorty eller fullängd du köpt på Stadium?
Har du testat i 16-17 graders vattentemp, jag funderar om det blir risk för domningar i händer/fötter vid den tempen?
Quote from Tomas Stöt on 2 July 2011, 07:31Det är en shorty. Jag körde i den på midsommardagen då det var mycket kallt...kan inte varit mer än 17...hade vaselin på händer och fötter. Funkade kanon. Det viktigaste för mig är att den värmer underlivet och det gör den. Efter nån minut har kroppen van
Det är en shorty. Jag körde i den på midsommardagen då det var mycket kallt...kan inte varit mer än 17...hade vaselin på händer och fötter. Funkade kanon. Det viktigaste för mig är att den värmer underlivet och det gör den. Efter nån minut har kroppen van
Quote from Funbeat user on 4 July 2011, 15:09Köpte en GUL hellång till slut, har testat det 1 gång i OW utan större problem.
Sen har jag absolut inget att jämföra med så. Dräkten landade på 550 kr med frakt så det kan jag leva med och använda som dykdräkt i varmt vatten senare.
Köpte en GUL hellång till slut, har testat det 1 gång i OW utan större problem.
Sen har jag absolut inget att jämföra med så. Dräkten landade på 550 kr med frakt så det kan jag leva med och använda som dykdräkt i varmt vatten senare.