Quote from Guest on 23 March 2009, 21:28Låt oss säga att man ska har Långloppscupen på MTB som mål och inget annat, folk frågar efter idéer och tankar till träningsupplägg och i nästan alla trådar på olika forum sägs det: "Cykla långdistanspassen på LVG, det är det bästa!". Så nu tänker jag frå
Låt oss säga att man ska har Långloppscupen på MTB som mål och inget annat, folk frågar efter idéer och tankar till träningsupplägg och i nästan alla trådar på olika forum sägs det: "Cykla långdistanspassen på LVG, det är det bästa!". Så nu tänker jag frå
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:38Ja, det är du.
Ungefär 99% av tiden som Kessikoff har tränat är på LVG och Lindgren ligger drygt 90 % så kan du dra dina egna slutsatser av det.
Ja, det är du.
Ungefär 99% av tiden som Kessikoff har tränat är på LVG och Lindgren ligger drygt 90 % så kan du dra dina egna slutsatser av det.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:41Det gick väl sådär för Kessiakoff på MTB å andra sidan 😉
Det gick väl sådär för Kessiakoff på MTB å andra sidan 😉
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:41Med all respekt! Namn nämnande i all ära, förklara då för mig om möjligt varför? Det är mer intressant 🙂
Med all respekt! Namn nämnande i all ära, förklara då för mig om möjligt varför? Det är mer intressant 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:42En världscup och några kronor i fickan.
En världscup och några kronor i fickan.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:45För att cykel är en kondition och styrkesport.
Då får du träna de bitarna i strukturerad form och det kan du inte lösa i bökig skogsterräng med massor av avbrott. Du kommer ligga fel i ansträngning mest hela tiden.
För att cykel är en kondition och styrkesport.
Då får du träna de bitarna i strukturerad form och det kan du inte lösa i bökig skogsterräng med massor av avbrott. Du kommer ligga fel i ansträngning mest hela tiden.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:56Det första förstod även jag.
Det andra håller jag med om.Men om vi tar det ett steg till, om någon mot förmodan skulle bryta mot guds lag och cykla MTB på landsväg och eliminera det mesta av spårsökandet, vad är skillnaden rent träningseffektmässigt? Nä
Det första förstod även jag.
Det andra håller jag med om.
Men om vi tar det ett steg till, om någon mot förmodan skulle bryta mot guds lag och cykla MTB på landsväg och eliminera det mesta av spårsökandet, vad är skillnaden rent träningseffektmässigt? Nä
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:57Jag har inte sagt att de tränar på LVG-cyklar. En del gör det., inte alla.
Jag har inte sagt att de tränar på LVG-cyklar. En del gör det., inte alla.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 21:59Det är ingen skillnad träningsmässigt men fem-sex timmar på MTB, tycker jag skulle bli segt.
Det är ingen skillnad träningsmässigt men fem-sex timmar på MTB, tycker jag skulle bli segt.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 22:15Det var själva träningseffekten i just detta specifika fall jag var intresserad av, hur den kan vara bättre på LVG. Sen hur andra gör det är så himla olika och folk har säkerligen olika saker dem gör för att täcka upp den träningen, jag kommer försöka gör
Det var själva träningseffekten i just detta specifika fall jag var intresserad av, hur den kan vara bättre på LVG. Sen hur andra gör det är så himla olika och folk har säkerligen olika saker dem gör för att täcka upp den träningen, jag kommer försöka gör