Quote from Guest on 28 July 2011, 20:35På sidan 4 i "CrossFit Journal - Foundations" står följande:
"Athletes engaging in excessive aerobic training witness decreases in muscle mass, strength, speed and power. It is not uncommon to find marathoners with a vertical leap of several inches and a
På sidan 4 i "CrossFit Journal - Foundations" står följande:
"Athletes engaging in excessive aerobic training witness decreases in muscle mass, strength, speed and power. It is not uncommon to find marathoners with a vertical leap of several inches and a
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 20:45Att marathonträning har en negativ inverkan på explosiviteten är nog ganska säkert, men å andra sidan behöver ju inte en marathonlöpare samma explosivitet som en sprinter.
Att nån crossfit-typ tycker att detta är negativt får stå för dem.
Att marathonträning har en negativ inverkan på explosiviteten är nog ganska säkert, men å andra sidan behöver ju inte en marathonlöpare samma explosivitet som en sprinter.
Att nån crossfit-typ tycker att detta är negativt får stå för dem.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 20:55Det framställs inte som en åsikt utan som fakta.
Texten som citeras är publicerad som en introduktion och motivation till CrossFit och som sådan säkerligen, om inte författad så åtminstone godkänt av G. Glassman - grundaren av CrossFit som rörelse och va
Det framställs inte som en åsikt utan som fakta.
Texten som citeras är publicerad som en introduktion och motivation till CrossFit och som sådan säkerligen, om inte författad så åtminstone godkänt av G. Glassman - grundaren av CrossFit som rörelse och va
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 21:16Men det står väl "several inches...below average for most athletes". Inte att en marathonlöpare endast kan hoppa ett par tum...
Men det står väl "several inches...below average for most athletes". Inte att en marathonlöpare endast kan hoppa ett par tum...
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 23:00Vad är det som är konstigt med det här? Maratonlöpare släpar inte gärna runt 4 mil på muskelmassa som de inte har användning för i sin sport.
Vad är det som är konstigt med det här? Maratonlöpare släpar inte gärna runt 4 mil på muskelmassa som de inte har användning för i sin sport.
Quote from Funbeat user on 28 July 2011, 23:03Andreas:
Din tolkning är mycket rimligare än min och gör att påståendet inte längre låter helt uppåt väggarna. Tack 🙂
Andreas:
Din tolkning är mycket rimligare än min och gör att påståendet inte längre låter helt uppåt väggarna. Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 00:28Spelar bordtennis som är en explosiv sport och tränar inför marathon. Märks för min del att jag blivit mer uthållig än spänstig iaf.
Spelar bordtennis som är en explosiv sport och tränar inför marathon. Märks för min del att jag blivit mer uthållig än spänstig iaf.
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 00:59Naturligtvis är marathon-träning, och tung styrketräning ingen bra kombination, för den som vill bli riktigt bra.
Men själv tycker jag om att träna båda sakerna, tränar ofta styrketräning tidigt på dagen, för att ge mej ut på en milrunda lite senare. Jag
Naturligtvis är marathon-träning, och tung styrketräning ingen bra kombination, för den som vill bli riktigt bra.
Men själv tycker jag om att träna båda sakerna, tränar ofta styrketräning tidigt på dagen, för att ge mej ut på en milrunda lite senare. Jag
Quote from Funbeat user on 29 July 2011, 08:41Jag ser väldigt många "marathonlöpare" som släpar runt på en massa extravikt i form av fett. 😉 Motionärer då alltså. Inget fel i det men Jag tror att väldigt många som tränar löpning för längre sträckor skulle tjäna massor på att få in mera spänst och st
Jag ser väldigt många "marathonlöpare" som släpar runt på en massa extravikt i form av fett. 😉 Motionärer då alltså. Inget fel i det men Jag tror att väldigt många som tränar löpning för längre sträckor skulle tjäna massor på att få in mera spänst och st
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 07:43Var stelare än stel när jag började med marathon 44 år "ung" 1982.
Kom ner till knäna med händerna, kunde ej sparka upp benen 90 grader.
Däremot kunde jag korsa händerna bak ryggen - båda sätten.Några år senare kunde jag lägga händerna på marken och
Var stelare än stel när jag började med marathon 44 år "ung" 1982.
Kom ner till knäna med händerna, kunde ej sparka upp benen 90 grader.
Däremot kunde jag korsa händerna bak ryggen - båda sätten.
Några år senare kunde jag lägga händerna på marken och