Quote from Guest on 27 June 2013, 15:30Har en liten fundering angående långa distanspass. Är det någon vits att springa längre pass typ 15 km och över, om man inte tänker springa något lopp som är över milen. Jag tänkte då att det kanske sliter mer än gör nytta? Samtidigt vill man ju variera s
Har en liten fundering angående långa distanspass. Är det någon vits att springa längre pass typ 15 km och över, om man inte tänker springa något lopp som är över milen. Jag tänkte då att det kanske sliter mer än gör nytta? Samtidigt vill man ju variera s
Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 15:40Beror väl på varför du springer.
Är det bara för att bli så snabb som möjligt på typ milen eller gör du det för att du tycker löpning är det roligaste som finns.
Följ med på ett socialt långpass av valfri längd
Beror väl på varför du springer.
Är det bara för att bli så snabb som möjligt på typ milen eller gör du det för att du tycker löpning är det roligaste som finns.
Följ med på ett socialt långpass av valfri längd
Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 20:26Det är efter tre-fyra timmar det börjar hända saker
Det är efter tre-fyra timmar det börjar hända saker
Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 21:50Om man springer riktigt långsamt. Annars börjar det hända saker betydligt tidigare.
Om man springer riktigt långsamt. Annars börjar det hända saker betydligt tidigare.
Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 22:50Jag brukar säga så här att är man intresserad av långdistanslöpning så ställer man aldrig frågan om man behöver springa långpass.Det är ju där själva löpglädjen ligger. Kvalitetspass och alternativträning är ju sådant självplågeri man får anstränga sig fö
Jag brukar säga så här att är man intresserad av långdistanslöpning så ställer man aldrig frågan om man behöver springa långpass.Det är ju där själva löpglädjen ligger. Kvalitetspass och alternativträning är ju sådant självplågeri man får anstränga sig fö
Quote from Funbeat user on 27 June 2013, 23:08Det lämpliga långpasset för 10K är 15-18K. Och jo, det är viktigt med långpass.
Det lämpliga långpasset för 10K är 15-18K. Och jo, det är viktigt med långpass.
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 10:51Ok! Jo, jag älskar att springa, men tycker också att kvalitetspassen är roliga (till skillnad från många andra). Jag springer gärna sociala långpass med trevliga människor, men jag undrade mest om dom gör att jag blir snabbare på milen?
Eftersom jag vari
Ok! Jo, jag älskar att springa, men tycker också att kvalitetspassen är roliga (till skillnad från många andra). Jag springer gärna sociala långpass med trevliga människor, men jag undrade mest om dom gör att jag blir snabbare på milen?
Eftersom jag vari
Quote from Funbeat user on 28 June 2013, 11:31Hög fart och intervaller sliter klart mest.
Hög fart och intervaller sliter klart mest.
Quote from Funbeat user on 29 June 2013, 08:52att springa intervaller utan långpass är som att köra en ferrari på cykelvägen 😉 tänk dig att varje gång du springer längre distans främjar du mitokondrietillväxten det är som att bygga en bred och fin motorväg. intervallerna är som att trimma bilen! hu
att springa intervaller utan långpass är som att köra en ferrari på cykelvägen 😉 tänk dig att varje gång du springer längre distans främjar du mitokondrietillväxten det är som att bygga en bred och fin motorväg. intervallerna är som att trimma bilen! hu
Quote from Funbeat user on 29 June 2013, 17:34Hmm, trots att jag breddat vägen och trimmat bilen så går det ju lika fort. Verkar som om handbromsen är i.
Hmm, trots att jag breddat vägen och trimmat bilen så går det ju lika fort. Verkar som om handbromsen är i.