Quote from Guest on 2 February 2011, 11:02På söndag funderar jag på att springa ett långpass i/från Helsingborg, och vill ha tips på lämpliga sträckor runt 20-25 km. Envägssträckningar kan funka.
Helst i skog, men det kan kanske bli svårt. Öresundsleden från Landskrona (eller Höganäs?) är en möj
På söndag funderar jag på att springa ett långpass i/från Helsingborg, och vill ha tips på lämpliga sträckor runt 20-25 km. Envägssträckningar kan funka.
Helst i skog, men det kan kanske bli svårt. Öresundsleden från Landskrona (eller Höganäs?) är en möj
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 11:12Det är fortfarande en del isskorpa på stigarna i Råådalen, Ramlösa och Jordbodalen så där får man springa lite försiktigt i kanten.
Fast det kanske hinner töa bort lite mer till helgen.Det går en bra GC-bana vid Råå längs med havet till Planteringen, lj
Det är fortfarande en del isskorpa på stigarna i Råådalen, Ramlösa och Jordbodalen så där får man springa lite försiktigt i kanten.
Fast det kanske hinner töa bort lite mer till helgen.
Det går en bra GC-bana vid Råå längs med havet till Planteringen, lj
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 13:14Tack, tack! Hur är det uppe i Pålsjö, jag skulle kunna tänka mig att springa några varv på en lagom lång slinga där.
Tack, tack! Hur är det uppe i Pålsjö, jag skulle kunna tänka mig att springa några varv på en lagom lång slinga där.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:11Har själv inte varit i Pålsjö på ett par veckor, men skulle gissa att det borde vara en del isskorpa kvar där också.
Det blir ju så på populära slingor när det är mycket folk som springer/promenerar.
Men det ska vara plusgrader och lite regn i Helsingborg
Har själv inte varit i Pålsjö på ett par veckor, men skulle gissa att det borde vara en del isskorpa kvar där också.
Det blir ju så på populära slingor när det är mycket folk som springer/promenerar.
Men det ska vara plusgrader och lite regn i Helsingborg
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:29Pålsjö är bitvis isigt. Inget att rekommendera då mkt ligger i skugga på dagtid.
ta strandpromenaden till rydebäck, värsta som kan hända är motvind eller en golfboll som kommer rullandes. Superfin gång/cykelbana längs med havet. från södra Hbg till rydebä
Pålsjö är bitvis isigt. Inget att rekommendera då mkt ligger i skugga på dagtid.
ta strandpromenaden till rydebäck, värsta som kan hända är motvind eller en golfboll som kommer rullandes. Superfin gång/cykelbana längs med havet. från södra Hbg till rydebä
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:49Om du startar vid söderpunkten. campus ut mot miatorp. så är det fina vägar hela vägen. råå vallar (grus) råå hamn, Örby ängar, rydebäck, längst med havet ända bort till fortuna vändplats där vägen tar slut.
12,2 km
och sen retur = 24,4km
jag brukar cyk
Om du startar vid söderpunkten. campus ut mot miatorp. så är det fina vägar hela vägen. råå vallar (grus) råå hamn, Örby ängar, rydebäck, längst med havet ända bort till fortuna vändplats där vägen tar slut.
12,2 km
och sen retur = 24,4km
jag brukar cyk
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 14:56Okej, jag startar uppe på Adolfsberg, är det för isigt att springa Jordbodalen ner till havet? Kör antagligen odubbat.
Södra Hunentorpsvägen ner till Ramlösa station och över jvgen där, sedan Planteringen ner till Råå.
Okej, jag startar uppe på Adolfsberg, är det för isigt att springa Jordbodalen ner till havet? Kör antagligen odubbat.
Södra Hunentorpsvägen ner till Ramlösa station och över jvgen där, sedan Planteringen ner till Råå.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:02Då ska jag vinka på dig när du springer förbi =)
Dålig koll på jordbodalen. Men är det som ramlösa parken så är det förenat med stor vurp risk.
Då ska jag vinka på dig när du springer förbi =)
Dålig koll på jordbodalen. Men är det som ramlösa parken så är det förenat med stor vurp risk.
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:05Okej du skall inte med då? Jag kan plocka upp dig på vägen om du vill. 🙂
Okej du skall inte med då? Jag kan plocka upp dig på vägen om du vill. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 February 2011, 15:09Frestande och jävligt sugen.. Men pallar för närvarande inte pass längre än 10km. Har en rygg som jag gärna donerar bort till någon behövande..
Undviker gärna asfalt då jag får mer ont av hårt underlag.
har dock LL 2011 som avslutning på min klassiker.
Frestande och jävligt sugen.. Men pallar för närvarande inte pass längre än 10km. Har en rygg som jag gärna donerar bort till någon behövande..
Undviker gärna asfalt då jag får mer ont av hårt underlag.
har dock LL 2011 som avslutning på min klassiker.