Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Körde ett långpass på 26 km i tisdags skulle ni kört intervaller idag?
Kan inte låta bli, är så sugen på att få upp konditionen (H:)

Om du känner dig pigg är det väl bara att köra! 🙂 Om skenet bedrog och det känns jobbigare än vad det bör när du sätter igång är det ju bara att ändra planerna och köra något lugnare.

Ja, då, det har ju gått fem dagar, det är lång tid. Det är vanligt att man springer långpass på söndagar och intervaller på tisdagar, alltså två dagar efter långpasset. Själv så blir jag rätt trött i benen av långpass så jag kör intervaller tre dagar efte

Jag kör intervaller på tisdagar, återhämtningspass onsdagar, tempo fredagar och långpass söndagar. Hittills har det funkat bra. Vilodagarna tränar jag ibland, kör bl a roddmaskin.

Jamen Sebastian - du räknas inte - du är en Hulk! 😀

Haha, du e rolig du Fia-Lotta. Jag är nybörjare som provar mig fram. Hittills har det fungerat ganska genom att lyssna på kroppen och känna efter vad som händer.

Under vintern har jag kört samma upplägg som Allie och Sebastian: funkar bra!

Japp - jag har sagt det 100 ggr tidigare och jag säger det igen: Den viktigaste kroppsdelen löparen har (förutom benen) är öronen. Men dom ska vara spetsade inåt mot den egna kroppen! Kroppen talar hela tiden, det gäller bara att lyssna.

Du är inte bara

Jasså 90 min räknas som "distans" i roddsammanhang. Jag kör en hel del roddmaskin och siktar på att ta ett C2-marathon under 3 h (alltså under 2:08/500m i snitt)
Har gjort 33.000m som längst hittills på rätt sida 2:08-tempot.
Det är helt fruktansvärt för

90min är i förhållande till 7min (+- beroende på båttyp och nivå) rätt mycket distans...

Farten/ansträngningen är distans, ti och sö är egentiligen vilopass med extra fokus på tekniken. I den perfekta världen hade man kunnat lägga ner mer tid och kört "

12