Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLångpass i Umeå 20-23 sep?
You need to log in to create posts and topics.

Ska till Umeå för att plugga mellan 20-23 sep och skulle vilja köra ett långpass i terräng. Är uppvuxen i Umeå men antar att mycket av mina rundor sedan dess är bebyggda. Längd på passet mellan 18km till 30km i 5,15 tempo.
Någon som är intresserad av att

Hur mycket terräng/typ av terräng har du tänkt dig? Jag känner till många rundor, fast bara en så lång, och den är grusväg/skogsbilväg/dumperväg/byggarbetsplats. Annars är SM-spåret på Gammlia två varv en given mördare, fast inte så mycket terräng.

Jag vet inte hur det ser ut på västra sidan av Nydalasjön, eftersom dom håller på att bredda för E4 där. Annars har min tvåmilsfavorit varit att springa runt grössjön och nydalasjön i samma runda. Det är absolut inte speciellt mycket teknisk löpning, efte

Hoppades på stig, lite grusväg, obanat, alltså så lite väg som möjligt.
Kan köra vilken typ av banan som helst bara för att få komma ut.
Gamlia är det bara eljusspår eller? Vet att de körde Salomon Trail Tour där i närheten.
Angående terrängen så kan jag

Vilken trevlig idé. Jag hade gärna hängt med, men jag är tyvärr bortrest då.

En trevlig rundag är att springa till Innertavle och sedan ta vänster efter ån och fortsätta mot Anumark och sedan cykelvägen tillbaka in mot stan.

SM-spåret Gammlia: elljusspår, lerspår, stig, äng, grusspår.

Ett tips är att ta bussen ut till Haddingen och spring Tavelsjöleden tillbaka till Umeå eller så kan tu ta bussen lite längre och få mer löpning.
Riktigt trevlig stiglöpning.
http://www.umea.se/umeakommun/kulturfritid/idrottmotionochfriluftsliv/friluftsli