Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ibland klagas det på folk som uppenbart gör reklam för egna produkter eller egen verksamhet. Med rätta.

Ibland ser man folk som skriver mängder med "struntinlägg" och som avslutar varje inlägg med länk till sin egna externa blog. Många bloggar tjänar des

Eftersom jag aldrig klickar på såna länkar tjänar de inget på mig.

Nasare som försöker ragga kunder på Funbeat utan att köpa reklamplats som sig bör föraktar jag och bojkottar, i den ordningen.

Fast förbjuda..? Vet inte hur det skulle modereras, när sku

Jag tycker det är ok för jag har frihet att välja om jag ska klicka på den externa länken eller inte.
Dessutom fungerar perception som en utmärkt filter och solar bort sådana inlägg så småningom, jag märker de inte ens eller i bästa fall ögnar igenom dem

"Förbjuda" innebär väl bara att det står i bestämmelserna och då finns det alltid folk som ideligen påpekar detta för den som gör det precis som med folk som nu gör reklam för egna produkter.

Jag tycker mest det känns tråkigt med den typen av inlägg men

Det blir lite störande när folk hela tiden lägger in länkar till sina bloggar i varje inlägg. Jag läser hela inlägget och vill helst att allt ska höra till inlägget. Nu blir det irrelevanta länkar som stör läsandet.

Mitt förslag är att ha plats för länka

Det stör inte mig, jag tycker möjligheten att länka till externa sidor är kanon och det skulle blli en omöjlig skiljelinje mellan om man länkade till egen eller annans blog - hur skulle det bevisas?
Däremot rena "reklam"-länkar mailar jag till Olle...

Länka en två gånger helt okej när det berör ämnet.

17 gånger visar bara att man är en desperat medioker bloggare som letar efter någon som vill läsa mer än en gång.

OK, jag verkar ha missat exemplet i fråga 🙂

Frihet att göra vad man vill. Rösta med fötterna!!!!!

Om man kör eget företag och använder ett publikt forum som gratis marknadsföringsplats så har man uppenbarligen inte gått en starta eget-kurs.

Förutom risken för backfire (alltså att någon misskrediterar vilket brukar slå 10-fallt tillbaka)) så reagerar