Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag själv brukar lägga in länkar till mina hemsidor. Oftast i slutet av mina inlägg, för det som vill läsa mer om vad jag tycker.

Ett alternativ skulle vara att göra cut/paste av texter från mina hemsidor. Det skulle dock medföra att mina inlägg skulle k

Ligger problemet i att länkaren eventuellt tjänar pengar på sin hemsida/blogg? För andra länkar går väl bra att länka till, vid källhänvisning eller till sajter där man kan läsa mer om ämnet?

Dessutom är det ju frivilligt att klicka.

Vill någon länka till sin egen blogg eller sida så går det att göra i presentationen och inte i inläggen.
Detsamma gäller upprepade memoarer i inläggen

Jag är väl av åsikten att en länk i ett inlägg ska ha relevans för tråden.

Om inlägget är en länk om något orelaterat så faller det under kategorin SPAM!

Det hör till god forumsed att man försöker ge så mycket information som möjligt direkt i sina inlägg. Det visar respekt för läsaren och dennes tid. Det är väldigt sällan en fråga som ställs här på Funbeat kräver en hel doktorsavhandling som svar. Däremot

Din länk fungerar inte.

Mikael:"Det hör till god forumsed att man försöker ge så mycket information som möjligt direkt i sina inlägg."

Det håller jag med om.

Jag personligen brukar undvika att enbart länka till min hemsida, men det kan naturligtvis ha hänt någon gång.

Däremo

(t+) "Personligen tycker jag att det finns värre problem i världen."

Markku, om du nu ändå ska skriva länkarna så skriv http:// före så dom blir klickbara 😉

Nyss räknade jag till 50% vidarelänkningar till externa bloggar i blogflödet!
Jag skulle verkligen uppskatta att kunna filtrera bort dessa då jag aldrig klickar vidare till externa bloggar.