Quote from Guest on 19 August 2011, 12:34tja.
är tillbaks i löpspåret igen, har inte sprungit sedan jag la av med fotbollen för ca 7 år sedan.
sprang mitt första pass i tisdags, blev en mil och landade på ganska exakt 60 min. Är extremt rostigt så om någon har lust att tipsa om en exemplarisk
tja.
är tillbaks i löpspåret igen, har inte sprungit sedan jag la av med fotbollen för ca 7 år sedan.
sprang mitt första pass i tisdags, blev en mil och landade på ganska exakt 60 min. Är extremt rostigt så om någon har lust att tipsa om en exemplarisk
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 12:44Det beror ju som alltid på vad som är din målsättning. 🙂
Det beror ju som alltid på vad som är din målsättning. 🙂
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 13:29såklart, men tänker mer om någon har nåt fint upplägg för att få upp en fin grundkondis, det kanske bara är att löpa på så gott de går men täntke höra, aldrig haft nåt vidare upplägg
såklart, men tänker mer om någon har nåt fint upplägg för att få upp en fin grundkondis, det kanske bara är att löpa på så gott de går men täntke höra, aldrig haft nåt vidare upplägg
Quote from Elias Engqvist on 19 August 2011, 13:34I uppbyggnadsfasen är det nog bra att sprida ut träningen på c:a 3ggr/vecka och hålla en relativt låg veckomängd som du ökar lite vecka för vecka. "Lyssna på kroppen" funkar inte riktigt förrän det är för sent tyvärr så ta det lugnt första veckorna! 10km
I uppbyggnadsfasen är det nog bra att sprida ut träningen på c:a 3ggr/vecka och hålla en relativt låg veckomängd som du ökar lite vecka för vecka. "Lyssna på kroppen" funkar inte riktigt förrän det är för sent tyvärr så ta det lugnt första veckorna! 10km
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 15:22Håller med Christer och lägger till att de där tre passen gärna får vara uppdelade så att ett är ett kort och lite snabbare pass (eller intervaller), ett är ett halvlångt pass - kanske 5km för dig just nu (?) i ett tempo som du känner dig komfortabel med
Håller med Christer och lägger till att de där tre passen gärna får vara uppdelade så att ett är ett kort och lite snabbare pass (eller intervaller), ett är ett halvlångt pass - kanske 5km för dig just nu (?) i ett tempo som du känner dig komfortabel med
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 10:47fina svar!
körde en 5 km igår, kände mig extra trött efter 2,5 km och undrade vad som var problemet så ser jag att jag springer i uppförsbacke (sprang på band i gymmet efter jobbet)... de va lite gamigt 😉
fina svar!
körde en 5 km igår, kände mig extra trött efter 2,5 km och undrade vad som var problemet så ser jag att jag springer i uppförsbacke (sprang på band i gymmet efter jobbet)... de va lite gamigt 😉