Quote from Guest on 4 February 2008, 17:38hej
Kan någon förklara var det är för skillnad på springa och jogga.
Har själv börjat med intervall träning gå/springa eller jogga.
hej
Kan någon förklara var det är för skillnad på springa och jogga.
Har själv börjat med intervall träning gå/springa eller jogga.
Quote from Lotta Lindström on 4 February 2008, 17:48Den diskussionen hade vi för nåt år sen. Tror vi kom fram till att det hängde på kläderna. 😀
Annars har det väl med farten att göra. Springa/löpa är fortare än jogga som är fortare än lunka/lufsa. Sen är det väl upp till en själv att definiera hastighet
Den diskussionen hade vi för nåt år sen. Tror vi kom fram till att det hängde på kläderna. 😀
Annars har det väl med farten att göra. Springa/löpa är fortare än jogga som är fortare än lunka/lufsa. Sen är det väl upp till en själv att definiera hastighet
Quote from Funbeat user on 4 February 2008, 17:55Jag brukar känna efter hur jobbigt det är. När jag började springa kallade jag det definitivt för löpning - hög puls och sååå jobbigt. Idag är det den farten som jag använder för uppvärmning, så nu kallar jag det jogging. Jag måste ha blivit snabbare. 😀
Jag brukar känna efter hur jobbigt det är. När jag började springa kallade jag det definitivt för löpning - hög puls och sååå jobbigt. Idag är det den farten som jag använder för uppvärmning, så nu kallar jag det jogging. Jag måste ha blivit snabbare. 😀
Quote from Lotta Lindström on 4 February 2008, 17:57Tror de flesta vana löpare här skulle klassa min löpning för gång 🙂
Tror de flesta vana löpare här skulle klassa min löpning för gång 🙂
Quote from Funbeat user on 4 February 2008, 18:07Men det skulle kanske inte de som utövar gång? 😉
Men det skulle kanske inte de som utövar gång? 😉
Quote from Funbeat user on 4 February 2008, 18:15För mig är jogga är vad man gör när man värmer upp inför ett löppass, eller om man springer sakta under kort tid (jogga i två timmar ser jag mer som "Löpning - Distans" ).
För mig är jogga är vad man gör när man värmer upp inför ett löppass, eller om man springer sakta under kort tid (jogga i två timmar ser jag mer som "Löpning - Distans" ).
Quote from Urban Nilsson on 4 February 2008, 19:14Vi kom väl fram till att man joggar i rosa plyschoveraller, oavsett tempo!?
Vi kom väl fram till att man joggar i rosa plyschoveraller, oavsett tempo!?
Quote from Funbeat user on 4 February 2008, 19:14"Jogga"/"löpa" är kanske inte en så kontroversiell fråga, men akta er vad det kan hetta till när man diskuterar distinktionen "joggare"/"löpare". Det brukar i princip gå ut på att löpare känner sig förolämpade av att kallas joggare, och joggare känner sig
"Jogga"/"löpa" är kanske inte en så kontroversiell fråga, men akta er vad det kan hetta till när man diskuterar distinktionen "joggare"/"löpare". Det brukar i princip gå ut på att löpare känner sig förolämpade av att kallas joggare, och joggare känner sig
Quote from Elias Engqvist on 4 February 2008, 20:02"Runners sometimes jog, but joggers never run" - perfekt - det sammanfattar och avslutar hela den här debatten...
"Runners sometimes jog, but joggers never run" - perfekt - det sammanfattar och avslutar hela den här debatten...
Quote from Lotta Lindström on 4 February 2008, 20:18😀 "Runners are wild. Joggers are runners who have been domesticated."
Kom precis hem från en "Powerwalk" och insåg att jag går snabbare än jag hmm... joggar 🙂
😀 "Runners are wild. Joggers are runners who have been domesticated."
Kom precis hem från en "Powerwalk" och insåg att jag går snabbare än jag hmm... joggar 🙂