Quote from Guest on 13 August 2009, 22:44Nästa fredag åker jag till Ilulissat på Grönland för att jobba två veckor. Jag hoppas (och förutsätter) att jag ska ha tid att ta mig ut för att springa lite.
Jag har aldrig varit i närheten av att vara så långt norrut eller i den typen av landskap. Nån
Nästa fredag åker jag till Ilulissat på Grönland för att jobba två veckor. Jag hoppas (och förutsätter) att jag ska ha tid att ta mig ut för att springa lite.
Jag har aldrig varit i närheten av att vara så långt norrut eller i den typen av landskap. Nån
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 22:54Hej Mikael olycksfödde gubbe.
I lördags gick det årliga marathon + halva i Nuuk.
Nu vet jag ju inte hur långt därifrån du kommer att befinna dig,
men det är dock samma ö - om än väldigt stor.Ligger nu Nuuk rimligt nära så är tävlingsledaren en sub 3H
Hej Mikael olycksfödde gubbe.
I lördags gick det årliga marathon + halva i Nuuk.
Nu vet jag ju inte hur långt därifrån du kommer att befinna dig,
men det är dock samma ö - om än väldigt stor.
Ligger nu Nuuk rimligt nära så är tävlingsledaren en sub 3H
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 06:21Självklar skall du ut på en runda och ett dopp under rundan om du är man nog!
Självklar skall du ut på en runda och ett dopp under rundan om du är man nog!
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 09:27K-G!
Nu är jag tyvärr dock inte i närheten av varken Nuuk, hel- eller halvmaradistanser. Men en rolig gubbe hade ju alltid varit kul att träffa.
Erik!
Du läser mina tankar. 🙂 Dock har jag förstått att badning inte rekommenderas. Ilulissat ligger vid
K-G!
Nu är jag tyvärr dock inte i närheten av varken Nuuk, hel- eller halvmaradistanser. Men en rolig gubbe hade ju alltid varit kul att träffa.
Erik!
Du läser mina tankar. 🙂 Dock har jag förstått att badning inte rekommenderas. Ilulissat ligger vid
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 09:28Jag var i Ilulissat i dec-jan 2001.Det finns inga löparrundor som är markerade,men
du kan springa runt i byn och ut till flygplatsen.
Jag var i Ilulissat i dec-jan 2001.Det finns inga löparrundor som är markerade,men
du kan springa runt i byn och ut till flygplatsen.
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 09:40Tack Peter!
När jag kollar på Google maps, så ser själva byn inte särskilt stor ut. Den verkar omgiven av kullar eller fjäll. Är det lätt att ta sig dit? Finns där exempelvis vandringsleder som man skulle kunna springa längs. Om än för att vända samma vä
Tack Peter!
När jag kollar på Google maps, så ser själva byn inte särskilt stor ut. Den verkar omgiven av kullar eller fjäll. Är det lätt att ta sig dit? Finns där exempelvis vandringsleder som man skulle kunna springa längs. Om än för att vända samma vä
Quote from Funbeat user on 14 August 2009, 12:42Mikael.Jag vet inte om där finns någon vandringsled,men en runda i by och utom flygplatsen blir väl ca 5km.Där bor ca 4000 personer och ungefär lika många hundar, så bered dig på lite ylande på nätterna.
Mikael.Jag vet inte om där finns någon vandringsled,men en runda i by och utom flygplatsen blir väl ca 5km.Där bor ca 4000 personer och ungefär lika många hundar, så bered dig på lite ylande på nätterna.
Quote from Funbeat user on 16 August 2009, 13:16Hittade en karta. Med vandringsleder. Dem måste man ju kunna springa längs!
BILD:www.asi.gl/filer/alle_ruter_2007_komp.jpg
Full storlek: http://www.asi.gl/filer/alle_ruter_2007_komp.jpg
Hittade en karta. Med vandringsleder. Dem måste man ju kunna springa längs!
BILD:www.asi.gl/filer/alle_ruter_2007_komp.jpg
Full storlek: http://www.asi.gl/filer/alle_ruter_2007_komp.jpg