Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som vet om det är löparbanor runt Krokslättsvallen? (Mölndal) Det ser ut som det är något runt fotbollsplanen om man tittar på kartor.

Spring elljusspåret istället. Det ger bättre träning och du slipper pricksskyttet med fjollbollar.

Banorna är såvitt jag vet i tveksamt skick men de existerar.

Ok, tack för snabbt svar!
Anledningen till att jag ville kolla löparbanornas status är för att se om de kan lämpa sig för intervallträning. Har lite problem med ett knä som gör att jag har svårt att springa kuperat, och ryktena säger att terrängspåret är

Återkom gärna med rapport om du inspekterar banan.

Om jag minns rätt så finns inte löpbanorna kvar. Har också haft tankar på att köra intervaller där men det har fått bli Åby istället. Där finns det inga banor heller för tillfället, renovering pågår.
Elljusspåret på Safjället är väldigt kuperat.

Det var rätt så många år sen jag var där och då var allvädersbanan i dåligt skick. Förmodligen var det banan från invigningen på 70-talet som låg kvar. Den var för övrigt inte fulla 400 meter.

Här är en kommentar från februari i år på jogg.se
"Krokslätts

Det fanns löparbanor där åtminstone till förra sommaren. Dåligt skick, men helt löpbara. Ena kortsidan är gräsbelagd (typ för kastgrenar).
För riktigt snabb löpning finns kanske en liten snubblingsrisk. Jag använde dom till att göra maffe-test ett par gån

Om man tittar på den här bilden, syns inget som liknar allvädersbanor, men den kanske inte är aktuell?

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=2%3B11.99906%3B57.67094%3Bo%3B11.99785%3B57.67167%3B12.00020%3B57.67025%3B880%3B531%3B0%3B1&mapcomp=%3B%3B

Vet att det var det 1983 i alla fall. Blev klubbmästare på 1500 meter där då 🙂 Funkade alldeles utmärkt att köra intervaller på.